Audi SQ8 TDI 2020: Επιδόσεις με… ήπια υβριδική τεχνολογία

To κορυφαίο SUV της Audi αποκτά τα σπορ διακριτικά S και πρόσβαση στο συνδυασμό ενός diesel κινητήρα με ήπια υβριδική τεχνολογία, προς όφελος των επιδόσεων.

H γερμανική φίρμα αποκάλυψε την νέα S έκδοση επιδόσεων του κορυφαίου SUV της η οποία αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά από τα τέλη του καλοκαιριού, φιλοξενώντας στα σπλάχνα της το γνώριμο, πλέον, συνδυασμό ενός πανίσχυρου κινητήρα diesel με ήπια υβριδική τεχνολογία και, φροντίζοντας φυσικά να υπογραμμίσει την πληθωρική προσωπικότητά της, με αναβαθμίσεις στο πλαίσιο αλλά και σε αισθητικό επίπεδο.

Αναλυτικότερα, το SQ8 εφοδιάζεται με ένα diesel V8 4,0 λίτρων, επικουρούμενο από το παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt με απόδοση 429 ίππων και 900 Nm ροπής. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων και τη συνδρομή του συστήματος quattro και στους τέσσερις τροχούς. Σύμφωνα με τις συστάσεις, το SQ8 επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι όπως επισημαίνει η γερμανική φίρμα, οι δύο τον αριθμό τουρμπίνες έχουν ενσωματωθεί στο μπλοκ V του κινητήρα, στοιχείο που συμβάλλει στην καλύτερη απόκριση. Στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο εξάλειψης της υστέρησης του turbo, η λειτουργία του συστήματος υπερτροφοδότησης είναι διαδοχική, καθώς στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, ενεργοποιείται η πρώτη τουρμπίνα ενώ όταν οι στροφές  αυξηθούν  άνω των 2.200 σ.α.λ.  ενεργοποιείται και η δεύτερη. 

Παράλληλα, ένας ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής λειτουργεί επικουρικά στο σύστημα υπερτροφοδότησης ιδίως στις χαμηλές στροφές του κινητήρα συμβάλλοντας επίσης στην εξάλειψη της υστέρησης του συστήματος.

Ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής τροφοδοτοτείται από τις μπαταρίες που αποτελούν μέρος του συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48 Volt που εφοδιάζει το SQ8 και λειτουργεί επικουρικά στην εκκίνηση έχοντας τη δυνατότητα να κινήσει το γερμανικό SUV σε ταχύτητες έως και 22 χλμ./ώρα, αλλά και ως σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Η συγκεκριμένη έκδοση εξοπλίζεται ως standard με ενεργή αερανάρτηση και το σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης της γερμανικής φίρμας Audi Drive Select ενώ στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγεται  σύστημα τετραδιεύθυνσης, σπορ διαφορικό και οι ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι.

Εξωτερικά, η έκδοση ξεχωρίζει από το αιχμηρότερο bodykit, ένα νέο αεροδυναμικό διαχύτη στο πίσω τμήμα ο οποίος πλαισιώνει τις οβάλ απολήξεις της εξάτμισης. Την εικόνα συμπληρώνουν οι τροχοί των 21 ή προαιρετικά 22 ιντσών, πίσω από τους οποίους ξεχωρίζουν οι κόκκινες δαγκάνες των δισκόφρενων τα οποία επίσης προαιρετικά μπορούν να επιλέγουν ως carbon κεραμικά.

Στο εσωτερικό κυριαρχούν τα σπορ καθίσματα επενδεδυμένα με δέρμα Alcantara, τα πεντάλ αλουμινίου και το γνώριμο ψηφιακό περιβάλλον που αποτελείται από τρεις οθόνες: τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, την οθόνη του infotainment και χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα την οθόνη που φιλοξενεί τα χειριστήρια για τον κλιματισμό. Το εξοπλιστικό παζλ συμπληρώνει φυσικά η γνώριμη σουίτα συστημάτων ασφάλειας άνεσης και υποβοήθησης, μεταξύ των οποίων ενεργό cruise control, σύστημα διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα περιμετρικής θέασης μέσω καμερών και σύστημα υποβοήθησης ελιγμών που υπόσχεται να διευκολύνει σημαντικά κατά τη διαδικασία στάθμευσης του επιβλητικού SUV.

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook