Audi RS 4 Avant 2020: Ο συνήθης ύποπτος

Η Γερμανική φίρμα προσθέτει στην γκάμα του προσφάτως ανανεωμένου Α4 την κορυφαία όσο και εμβληματική έκδοση, RS4 Avant.

Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή του, το RS 4 Avant υποδέχεται μια ακόμα βελτιωμένη εκδοχή του η οποία συμπληρώνει την γκάμα του ανανεωμένου A4, προσφέροντας τα απαραίτητα σπορ γονίδια με την υπογραφή του Audi Sport.

Όπως ισχύει για κάθε πρόταση με τα διακριτικά RS, το RS 4 Avant διαθέτει ένα αθλητικότερο bodykit και βελτιωμένο πλαίσιο ενώ στο επίκεντρο βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος V6 που συμπληρώνεται από την de facto παρουσία του συστήματος τετρακίνησης quattro.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της ανανέωσης του RS 4 Avant, εκτός από τις εθιμοτυπικές αισθητικές διαφοροποιήσεις του εξωτερικού που το εναρμονίζουν με τα υπόλοιπα ανανεωμένα μέλη της γκάμας, το επιβλητικό station wagon αποκτά πρόσβαση στο νέο infotainment της Audi με οθόνη 10,1 ιντσών.

Επίκεντρο στο RS 4 Avant εξακολουθεί να αποτελεί ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V6 των 2,6 λίτρων ο οποίος προσφέρει τα ίδια επίπεδα ισχύος, δηλαδή 450 ίππους και 600 Nm ροπής τα οποία μεταδίδονται με τη συνδρομή ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων και του συστήματος quattro στους τέσσερις τροχούς, αν και η προτεραιότητα της κατανομής της ροπής, υπό κανονικές συνθήκες, δίνεται κατά 60/40 στον πίσω άξονα.

Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να σημειωθεί ότι, σε περίπτωση απώλειας της πρόσφυσης, το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να μεταδώσει έως και το 70% της ισχύος στον μπροστινό άξονα και έως 85% στον πίσω.

Το RS 4 Avant διαθέτει επίσης μια χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση, ένα βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης για υψηλότερη απόκριση καθώς και ένα ικανότερο σύστημα πέδησης, αποτελούμενο από διάτρητα δισκόφρενα με εξαπίστονες δαγκάνες.  Όσοι το επιθυμούν, θα μπορούν προαιρετικά να επιλέξουν μεγαλύτερου διαμετρήματος (400 χιλ.) δισκόφρενα, ενεργά αμορτισέρ αλλά και το πακέτο RS Dynamic το οποίο αυξάνει την μέγιστη ταχύτητα σε 280 χλμ.

Μιλώντας για επιδόσεις, το RS 4 Avant υπόσχεται στη βασική διαμόρφωσή του επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,1 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία της ανανέωσης, το αθλητικό wagon διαθέτει ένα νέο πιο επιθετικό προφυλακτήρα με ένα πιο διακριτό splitter, ξαναγραμμένα και φαρδύτερα πλευρικά τμήματα, διογκωμένους θόλους, τροχούς 19 ιντσών με νέου σχεδιασμού ζάντες και ανασχεδιασμένο πίσω αεροδυναμικό διαχύτη ο οποίος φιλοξενεί τη διπλή οβάλ απόληξη της εξάτμισης που αποτελεί το σήμα κατατεθέν των RS εκδόσεων.

Την ανανεωμένη εικόνα συμπληρώνουν η νέα αεροτομή και οι ράγες οροφής σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα, ενώ οι αγοραστές του, ανάλογα με τις προτιμήσεις τους θα μπορούν να προσθέσουν στην εξωτερική του εμφάνιση λεπτομέρειες από αλουμίνιο ή από ανθρακόνημα, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Matrix LED, εξάτμιση RS Sport η οποία διαφοροποιείται ως προς τον ήχο καθώς και μεγαλύτερους τροχούς 20 ιντσών. Για εκείνους που δηλώνουν πιο «ήπιων τόνων» η Audi μπορεί επίσης να αφαιρέσει τα διακριτικά RS.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η γνώριμη πολεμική όσο και πολυτελής ατμόσφαιρα των RS η οποία δεν έχει αλλάξει ριζικά σε σχέση με την προ-ανανέωσης εκδοχή του RS 4 Avant. Έτσι, το ανανεωμένο RS 4 Avant διαθέτει σπορ επενδεδυμένα με δέρμα καθίσματα, δερμάτινο επιλογέα σχέσεων, τριάκτινο σπορ τιμόνι, πεντάλ αλουμινίου και  ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ το παζλ συμπληρώνουν οι γνώριμες λεπτομέρειες από κόκκινο χρώμα, ανθρακόνημα και αλουμίνιο που αναλαμβάνουν να καταστήσουν σαφές με την πρώτη ματιά περί τίνος πρόκειται.

Η μεγαλύτερη αλλαγή στο εσωτερικό έχει προέλθει από την αντικατάσταση της οθόνης 8,3 ιντσών και του περιστροφικού επιλογέα μέσω του οποίου ήταν διαχειρίσιμη με μια νέα πιο οδηγοκεντρικής λογικής οθόνη αφής 10,1 ιντσών. Το νέο αυτό σύστημα infotainment εκτός από τη δυνατότητα ελέγχου δια της αφής προσφέρει τη δυνατότητα διαχείρισης ορισμένων λειτουργιών με φωνητικές εντολές. Επιπλέον, στις διαθέσιμες πληροφορίες έχουν προστεθεί νέες ενδείξεις για τις δυνάμεις G και την θερμοκρασία κινητήρα.

Το RS 4 Avant θα πραγματοποιήσει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στο πλαίσιο του τελευταίου αγώνα του DTM, στις 4 Οκτωβρίου με την προοπτική να διατεθεί από το Δεκέμβριο σε τιμές που στη Γερμανία ξεκινούν από τα 81.400 ευρώ.