Peugeot 2008 2020: Η εποχή της ενηλικίωσης

Υιοθετώντας μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς και την εξοπλιστική και σχεδιαστική υπόσταση που έχουμε συνηθίσει από τα μεγαλύτερα SUV της γαλλικής φίρμας, η νέα δεύτερη γενιά του 2008 προβάλλει μια σαφώς ωριμότερη εικόνα με επιστέγασμα μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση που θα αποτελέσει μέρος της γκάμας του.

Το μικρότερο SUV στην γκάμα της Peugeot υποδέχεται τη δεύτερη κατά σειρά γενιά του η οποία εκτός από την εξέλιξη σε επίπεδο σχεδιασμού, εξοπλισμού και κινητήρων θα επωφεληθεί και από μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.


Ανεξαρτήτως της εξαιρετικά σημαντικής ηλεκτρικής εξέλιξής του, το 2008 δείχνει μια εξίσου σημαντική μετεξέλιξη και σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό του ο οποίος εμπλουτίζεται με τα μοτίβα που εισήγαγε πρώτο το νέο 508 και στη συνέχεια πέρασαν και στο νέο 208, όπως αποδεικνύει η χαρακτηριστική όσο και «ηχηρή» αισθητική των φωτιστικών σωμάτων που καθορίζουν την πιο επιθετική όψη του. Συνολικά, τηρουμένων και των υπολοίπων αλλαγών που το φέρνουν πιο κοντά στις υπόλοιπες SUV προτάσεις της γαλλικής φίρμας, είναι σαφές ότι το νέο 2008, παρουσιάζει μια σαφώς ωριμότερη και upmarket εικόνα σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του.

Εκτός από την νέα αισθητική του, το 2008 έχει και μεγαλύτερο κατά 14,0 εκατοστά μήκος, παράμετρος που ενισχύει την ευρυχωρία του εσωτερικού και υπόσχεται περισσότερη άνεση για τους επιβαίνοντες του πίσω καθίσματος. Αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών ο οποίος ξεκινά πλέον από τα 434 λίτρα και παρά την επιλογή των σχεδιαστών της Peugeot για την λιγότερο τετραγωνισμένη χάραξη της γραμμής οροφής προς όφελος μιας πιο δυναμικής υπόστασης. 

Σε ό,τι αφορά την καμπίνα επιβατών, οι εξοικειωμένοι με το νέο Peugeot 208 θα  αναγνωρίσουν την προέλευση των περισσότερων στοιχείων που σε κάθε περίπτωση αποτελούν θεαματική εξέλιξη σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του γαλλικού SUV.

Kυρίαρχο είναι το δίδυμο του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της οθόνης αφής για το infotainment κάτω από την οποία βρίσκουν θέση οι γνώριμοι διακόπτες-πλήκτρα της Peugeot που δίνει πρόσβαση στις διαφορετικές λειτουργίες των περιφερειακών και όχι μόνο συστημάτων. Πλην των σχεδιαστικών διαφοροποιήσεων, το νέο 2008 το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις (Active, Allure, GT Line και GT) υπόσχεται επίσης ολιστική αναβάθμιση σε όρους ποιότητας υλικών και συναρμογής.

Tην γκάμα κινητήρων θα απαρτίζουν o τρικύλινδρος PureTech των 1,2 λίτρων σε εκδοχές ισχύος 100, 130 ή 155 ίππων καθώς και τετρακύλινδρος diesel ΒlueHDi σε παραλλαγές 100 και 130 ίππων.

Σε ό,τι αφορά την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, όπως ισχύει και για το e-208, έτσι και το e-2008 δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί αισθητικά από την υπόλοιπη γκάμα εκδόσεων, προσφέροντας επίσης την ίδια ευρυχωρία. Οι διαφορές έγκεινται στην αθέατη πλευρά του όπου ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 136 ίππους και 260 Nm παίρνει την θέση του συμβατικού κινητήρα τροφοδοτούμενο από μπαταρίες ιόντων λιθίου 50 kWh. Σύμφωνα με τις συστάσεις της Peugeot, εξασφαλίζουν αυτονομία 312 χλμ. ενώ με την συνδρομή υπερταχυφορτιστή 100 KW μπορούν να αναπληρώσουν έως και το 80% της ενέργειάς τους σε μόλις μισή ώρα.


Τις εκτεταμένες αλλαγές συμπληρώνει η σημαντική αναβάθμιση της σουίτας συστημάτων ασφάλειας, άνεσης και υποβοήθησης που στο λεξιλόγιο της Peugeot επιγράφονται ως Driver Assist και περιλαμβάνουν ενεργό cruise control σε συνδυασμό με ενεργό σύστημα διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας και επίσης ενεργό σύστημα υποβοήθησης τιμονιού. Στο ίδιο εξοπλιστικό μήκος κύματος το 2008, ανεξαρτήτως έκδοσης περιλαμβάνει επίσης σύστημα αυτόνομης πέδησης, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων και αυτόματα φωτιστικά σώματα.

Η εμπορική του πορεία στην Ευρώπη  αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2019 αφού πρώτα πραγματοποιήσει την επίσημη πρεμιέρα του στην έκθεση της Φρανκφούρτης το προσεχές φθινόπωρο.