Porsche 718 Cayman GT4 και 718 Boxster Spyder: Επιστροφή στις ρίζες

Οι εξακύλινδροι κινητήρες επιστρέφουν στο δίδυμο των «μικρών» της Porsche και μάλιστα σε ατμοσφαιρική εκδοχή, εξοπλίζοντας τις ισχυρότερες εκδόσεις τους.

Η τρέχουσα γενιά των 718 Cayman και Boxster εξοπλίζεται κατ΄αποκλειστικότητα  από τετρακύλινδρους boxer κινητήρες για λόγους που άπτονται της αποδοτικότητας και των νέων και ολοένα αυστηρότερων προδιαγραφών για τις εκπομπές ρύπων, ωστόσο η Porsche βρήκε χώρο να κάνει μια εξαίρεση με όχημα τις ισχυρότερες εκδόσεις των δύο μικρότερων μοντέλων της.

Ο λόγος για τις 718 Cayman GT4 και 718 Boxster Spyder στο επίκεντρο των οποίων, βρίσκεται ένας νέος εξακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας με χωρητικότητα 4,0 λίτρων.


Σε αντίθεση με ό,τι ενδεχομένως θα περίμενε κανείς, ο κινητήρας δεν αποτελεί παραλλαγή του επίπεδου εξακύλινδρου 4,0 λίτρων που εφοδιάζει την 911 GT3 αλλά μια νέα εκδοχή του flat six 3,0 λίτρων της νέας γενιάς 911 με τον οποίο μοιράζεται και την ίδια γραμμή παραγωγής αλλά και χαρακτηριστικά όπως το σύστημα αδρανοποίησης των κυλίνδρων και πιεζοηλεκτρικά μπεκ. 

Ο νέος κινητήρας αποδίδει 414 ίππους και 420 Nm ροπής σε αμφότερες της 718 Cayman GT4 και Boxster Spyder ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη μεταξύ 5.000 και 6.800 σ.α.λ. ενώ ο κόφτης έχει μετακινηθεί στις 8.000 σ.α.λ.

Ως αποτέλεσμα οι δύο νέες εκδόσεις των τις 718 Cayman GT4 και 718 Boxster Spyder υπόσχονται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 300 και 303 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από τη διαφορά των 35-40 ίππων που οι δύο νέες εκδόσεις προσφέρουν επιπλέον των προκατόχων τους, σύμφωνα με τις συστάσεις η 718 Cayman GT4 ολοκληρώνει ένα γύρο (21,8 χλμ.) στην θρυλική πίστα του Nurburgring σε χρόνο βελτιωμένο κατά 10 δευτερόλεπτα σε σχέση με την προηγούμενη ισχυρότερη εκδοχή της.

Καθοριστικό ρόλο στην αξίωση των συγκεκριμένων επιδόσεων έχει διαδραματίσει η ενδελεχής αναβάθμιση του αεροδυναμικού set up συμπεριλαμβανομένων μιας νέας αεροδυναμικής πτέρυγας και ενός νέου διαχύτη στην κάτω πλευρά του αυτοκινήτου που συμβάλλει στην αύξηση της κάθετης δύναμης κατά 50% σε σχέση με την προηγούμενη Cayman GT4.

Τις προδιαγραφές των 718 Cayman GT4 και 718 Boxster Spyder συμπληρώνει η παρουσία της τελευταίας εκδοχής του συστήματος διαχείρισης ροπής, ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης καθώς και νέα ανάρτηση η οποία έχει μικρότερο ύψος κατά 3,0 εκατοστά από κάθε άλλη παραλλαγή των μικρών Porsche και περιλαμβάνει, νέα ενεργά αμορτισέρ.

Φυσικά, οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες τους θα μπορούν να επιλέξουν από μια ευρεία λίστα επιλογών για επιπλέον συστήματα και δυνατότητες που άπτονται της διαχείρισης των επιδόσεων όπως η δυνατότητα μεταβολής της γωνίας camber και του βαθμού σύγκλισης των τροχών, μια εφαρμογή με την ονομασία Track Precision η οποία δίνει πρόσβαση στους οδηγούς σε διάφορα δεδομένα όπως οι χρόνοι και επιδόσεις τους καθώς carbon κεραμικά δισκόφρενα, ελαφρύτερα bucket καθίσματα μεταξύ πολλών άλλων.