Citroen 19-19 Concept: Το μέλλον με αισθητικό κριτήριο

Με αφορμή την επέτειο 100 χρόνων από την ίδρυσή της, η γαλλική φίρμα παρουσίασε ένα ομολογουμένως ευφάνταστο πρωτότυπο μοντέλο το οποίο πέρα από το φουτουριστικό του ύφος, αποτελεί και οδηγό για τη διαμόρφωση του εσωτερικού των μοντέλων Citroen στο μέλλον.

Αφήνοντας κατά μέρος τις οποιεσδήποτε χρησιμοθηρικές σχεδιαστικές ατραπούς, το Citroen 19_19 Concept αποτελεί ένα ομολογουμένως εντυπωσιακό επετειακό πρωτότυπο το οποίο ωστόσο, παρά την απόκοσμη αισθητική του διαθέτει και ορισμένα ψήγματα που δυνητικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον των Citroen. Για την ακρίβεια, όπως διαμηνύει η Citroen, το εσωτερικό του 19_19 αναμένεται να αποτελέσει έμπνευση για την μελλοντική αισθητική των μοντέλων της γαλλικής φίρμας.

Με μήκος 4,655 μ. το πρωτότυπο 19_19 έχει αντίστοιχο μήκος με το Peugeot 5008 αλλά και παρά τα φαινόμενα, εξίσου επιβλητικό ύψος με το C5 Aircross. Σε ό,τι αφορά το φουτουριστικό σχεδιασμό του αντλεί τις επιρροές του από τον κόσμο της αεροπλοΐας και συγκεκριμένα από το ελικόπτερο Citroen RE-2 που η γαλλική φίρμα εξέλιξε τη δεκαετία του ’70 χωρίς ωστόσο ποτέ να το οδηγήσει στην παραγωγή.

Μεταξύ των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του συγκαταλέγεται η διάταξη των τροχών οι οποίοι τοποθετούνται στα άκρα του αμαξώματος και μαζί με τους θόλους αποτελούν επί της ουσίας ξεχωριστά τμήματα που κινούνται ανεξάρτητα από το αμάξωμα. Παράλληλα η ιδιάζουσα σχεδίαση επιτρέπει στο δυνητικό θεατή να παρακολουθεί τη διαδρομή της ανάρτησης. 

Όπως είναι εξίσου προφανές, οι σχεδιαστές της Citroen απέφυγαν τις παραδοσιακές φόρμες σε ό,τι αφορά το μπροστινό και το πίσω τμήμα, η σχεδίαση των οποίων αφήνει εκτεθειμένους σε κοινή θέα τους δύο άξονες όπου και φιλοξενούνται τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ, συνδυαστικής ισχύος 500 ίππων.

Μια προσεκτική παρατήρηση αποκαλύπτει επίσης μια σειρά από αισθητήρες και ραντάρ περιμετρικά του πρωτοτύπου τα οποία εκτός από τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, σαρώνουν συνεχώς το οδόστρωμα, διοχετεύοντας πληροφορία στην ανάρτηση που ρυθμίζεται αυτόματα και αναλόγως την επιφάνεια όπου κινείται το αυτοκίνητο.

Κρίσιμη λεπτομέρεια μια μεταλλική εκδοχή του αρχέτυπου σήματος της γαλλικής φίρμας που ο Andre Citroen χρησιμοποίησε κατά την ίδρυση της Citroen ως αυτοκινητοβιομηχανίας.

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς το 19_19 είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο, βασιζόμενο αποκλειστικά στην ενέργεια των μπαταριών του οι οποίες σύμφωνα με τις συστάσεις της Citroen, έχουν απόδοση 100 kWh. Αυτό σε όρους αυτονομίας μεταφράζεται σε 800 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση η οποία μπορεί να συντελεστεί και επαγωγικά εν κινήσει με την προϋπόθεση φυσικά της κατάλληλης υποδομής.

Εξίσου ριζοσπαστική είναι και η σχεδίαση του εσωτερικού του όπου, παρεπιδημούν τρεις διαφορετικοί τύποι καθισμάτων σχεδιασμένων ώστε να προσφέρουν μια διαφορετική εμπειρία στον εκάστοτε επιβαίνοντα. Για παράδειγμα το κάθισμα του οδηγού έχει bucket επιρροές αν και επενδεδυμένο με πολυτελή φουτουριστικά υλικά ενώ το κάθισμα του συνοδηγού θυμίζει περισσότερο chaise longue που δεν θα έδειχνε εκτός τόπου και χρόνου σε καμία έκθεση υψηλού design.

Στο πίσω μέρος υπάρχει ένας διθέσιος καναπές πάνω από την «πλάτη» του οποίου ξεχωρίζει ένα ευφάνταστο μοτίβο από νήματα που επηρεάζεται από το λογότυπο της Citroen και δυνητικά θα μπορούσε να επιτρέψει στους επιβαίνοντες να πάρουν κάτι από το πορτ μπαγκάζ.

Υπό το σκεπτικό να θυμίζει περισσότερο ένα υψηλής σχεδιαστικής αξίας σαλόνι παρά εσωτερικό τετράτροχου, το πίσω κάθισμα διαθέτει έναν χώρο αποθήκευσης ο οποίος επενδύεται από συνθετική ρητίνη σχεδιασμένη ώστε να θυμίζει μάρμαρο. Επίσης, την εικόνα συμπληρώνει ο γενναιόδωρος τεχνολογικός εξοπλισμός που περιλαμβάνει, ψηφιακό βοηθό με τεχνητή νοημοσύνη, head-up display επαυξημένης πραγματικότητας.