Τα Αudi S5 αποκαλύπτονται με diesel V6 και ήπια υβριδική τεχνολογία

H Γερμανική φίρμα συστήνει τις κορυφαίες S εκδόσεις των Α5 Coupe και Sportback οι οποίες, επωφελούμενες από κινητήρα diesel επικουρούμενο από σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή υπόσχονται την ιδανική ισορροπία μεταξύ των σπορ επιδόσεων που υπαγορεύονται από την διαθέσιμη ισχύ των 347 ίππων και την φροντίδα της Audi Sport και της αποδοτικότητας.

Με μόλις μια εβδομάδα απόσταση από την αποκάλυψη των πετρελαιοκίνητων S6 και S7, η Audi συστήνει την επίσης diesel έκδοση του S5 η οποία θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη σε Coupe και Sportback εκδοχή αμαξώματος.

Στο επίκεντρο του S5 βρίσκεται ο επιβλητικός TDI V6 που εφοδιάζει και το SQ5, αποδίδοντας 347 ίππους και 700 Nm, μεγέθη που παραμένουν ανέπαφα και στην περίπτωση των S5 Coupe και Sportback.

Εκτός από την αδιαμφισβήτητα γενναιόδωρη ισχύ που υπαγορεύουν τα παραπάνω μεγέθη ο πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται με την ήπια υβριδική τεχνολογία της Audi με το παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα των 48 Volt που του εξασφαλίζει υψηλή αποδοτικότητα και τον ηλεκτροκίνητο υπερσυμπιεστή (EPC), που του φροντίζει να εξαλείψει την υστέρηση του turbo. 

Την απαιτούμενη ενέργεια για την τροφοδοσία του δευτερεύοντος ηλεκτρικού κυκλώματος των 48 Volt αναλαμβάνουν μπαταρίες ιόντων λιθίου 0.5 kWh οι οποίες φιλοξενούνται κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ, και επαναφορτίζονται μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση έως και 0,4 λίτρου καυσίμου/100 χλμ.

Εκτός από την ήπια υβριδική τεχνολογία, το S5, διαθέτει επίσης λειτουργία coasting η οποία, όταν ο οδηγός αποσύρει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού, απεμπλέκει αυτομάτως τον κινητήρα από τη διαδικασία κίνησης σε ταχύτητες από 55 έως 160 χλμ./ώρα συμβάλλοντας ενεργά στην εξοικονόμηση καυσίμου.

Η αποτελεσματικότητα των παραπάνω συστημάτων, αποτυπώνεται ανάγλυφα στις τιμές κατανάλωσης καυσίμου που προσδιορίζονται σε 6,2 λίτρα/100 χλμ. μέγεθος που αντιστοιχεί σε εκπομπές ρύπων 161 γρ./χλμ. και που εκτός της αυταπόδεικτης οικονομίας που προσφέρει, είναι και κατά 19% μικρότερο σε σχέση με τις προηγούμενες βενζινοκίνητες εκδόσεις του S5.

Πέρα από τις βελτιώσεις που έχουν συντελεστεί σε επίπεδο οικονομίας και σε ό,τι αφορά τις αμιγείς επιδόσεις της σπορ έκδοσης, το S5 Coupe υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα ενώ το S5 Sportback υπολείπεται κατά μόλις 1/10 του δευτερολέπτου στη συγκεκριμένη διαδικασία για την οποία απαιτεί 4,9 δευτερόλεπτα. Για αμφότερες τις εκδόσεις αμαξώματος του S5 η μέγιστη ταχύτητα προσδιορίζεται σε 250 χλμ./ώρα με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι πλην των παραπάνω, τις προδιαγραφές των νέων S εκδόσεων συμπληρώνουν η παρουσία του συστήματος quattro το οποίο μεταδίδει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς με τη συνδρομή ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων και την συμβολή ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου σπορ διαφορικού που υπόσχεται να εξαλείψει και την παραμικρή «υπόνοια» υποστροφής.

Επιπλέον, ως είθισται για τις σπορ εκδόσεις με την υπογραφή της Audi, τα S5 Coupe και Sportback επωφελούνται από την αναβάθμιση του συστήματος διεύθυνσης για υψηλότερη απόκριση,  σπορ ρύθμισης ανάρτηση για την οποία, προαιρετικά, μπορούν να επιλεγούν ηλεκτρομαγνητικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, καθώς και ένα ικανότερο σύστημα πέδησης με δισκόφρενα διαμέτρου 375 χιλ. στον μπροστινό άξονα πίσω από τους τροχούς των 20 ιντσών.

Σύμφωνα με τις συστάσεις η διάθεση των S5 Coupe και Sportback στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσει από τον Μάιο με εφαλτήριο -στη Γερμανία- τα 63.500 ευρώ.