Πεντάστερο το RR Evoque

Διπλή βαθμολόγηση για το Citroen C5 Aircross στο EuroNCAP.

Δύο μοντέλα αλλά τρία αποτελέσματα προέκυψαν από το νέο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP καθώς, το γαλλικό SUV αξιολογήθηκε σε δύο διαφορετικές εκδόσεις με διαφορετικό εξοπλισμό ασφαλείας οι οποίες απέσπασαν τέσσερα και πέντε αστέρια καθώς η ανεξάρτητη ευρωπαϊκή αρχή κρίνει πλέον το αποτέλεσμα από τις «λεπτομέρειες» εν προκειμένω από την απουσία αισθητήρων στη βασική έκδοση του C5 Aircross.

Δύο μόλις μοντέλα αλλά τρία αποτελέσματα απέφερε ο νέος κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP όπου συμμετείχαν τα Range Rover Evoque και Citroen C5 Aircross.
Στην πρώτη περίπτωση του μικρού lifestyle SUV της Land Rover, η αξιολόγηση του EuroNCAP ήταν η υψηλότερη, με το Evoque να αποσπά την πεντάστερη διάκριση και υψηλές βαθμολογίες σε όλες τις κατηγορίες.

Αναλυτικά το βρετανικό SUV βαθμολογήθηκε με 94% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, με 87% σε αυτή της κατηγορίας προστασίας παιδιών, με 72% σε αυτή που αφορά την προστασία πεζών και ποδηλατών και με 73% στην κατηγορία όπου αξιολογούνται τα περιφερειακά συστήματα ασφάλειας.
Στην περίπτωση του μεγαλύτερου SUV της Citroen η βαθμολογία υπήρξε πιο σύνθετη, καθώς το C5 Aircross, αξιολογήθηκε σε δύο εκδοχές, τη βασική εξοπλιστική έκδοση και την πλουσιότερη έκδοση με πακέτο εξοπλισμού ασφάλειας το οποίο περιλαμβάνει ορισμένα ακόμα επιπλέον χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα να αξιωθεί διπλή βαθμολογία, πέντε και τεσσάρων αστέρων.

Σε ό,τι αφορά τη βασική του έκδοση η οποία και απέσπασε τέσσερα αστέρια, το Citroen C5 Aircross αξιολογήθηκε με 87% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, με 86% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, με 58% στην κατηγορία όπου αξιολογείται η δυνητική προστασία από τραυματισμό πεζών και ποδηλατών σε ενδεχόμενο ατύχημα και με 75% στην κατηγορία όπου αξιολογούνται τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου.
Κρίσιμη παράμετρος για την απώλεια του ενός αστεριού στην περίπτωση του Citroen C5 Aircross υπήρξε η απουσία λειτουργίας ανίχνευσης ποδηλατών από το σύστημα αυτόνομης πέδησης η οποία του αφαίρεσε βαθμούς τόσο από την κατηγορία προστασίας των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου όσο και από αυτήν όπου αξιολογείται το σύνολο των συστημάτων ασφαλείας.

Παράλληλα, η αποτελεσματικότητα του συστήματος αυτόνομης πέδησης, απουσία αισθητήρων, κρίθηκε καλύτερη στην πιο γενναιόδωρη εξοπλιστικά έκδοση εξ ου και εκτός από τις παραπάνω κατηγορίες παρατηρείται μια οριακή διαφοροποίηση δύο ποσοστιαίων μονάδων στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, μεταξύ των δύο εκδόσεων του γαλλικού SUV που αξιολογήθηκαν αποσπώντας διαφορετικές βαθμολογίες.

Έτσι στην πλουσιότερη εξοπλιστικά έκδοσή του η οποία και απέσπασε την κορυφαία πεντάστερη διάκριση το γαλλικό SUV αξιολογήθηκε με 89% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, με 86% σε αυτή της προστασίας παιδιών, με 67% σε αυτή των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου και με 82% σε ό,τι αφορά τα περιφερειακά συστήματα ασφάλειας.

Συνολικά ο Michiel Van Ratingen, γενικός γραμματέας του EuroNCAP έκρινε ως ενθαρρυντικά τα αποτελέσματα του νέου κύκλου δοκιμών σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι:«Τα αποτελέσματα αυτά καταδεικνύουν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει τη δυνατότητα και την ικανότητα να επιτυγχάνει κορυφαία αποτελέσματα σε επίπεδο ασφάλειας.

Η διάδοση των συστημάτων αυτόνομης πέδησης και αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντική. Η δε θεσμοθέτηση ορισμένων βασικών τεχνολογιών υποβοήθησης ως υποχρεωτικών από το 2022 μόνο καλό νέο αποτελεί, και ευτυχώς η πλειονότητα των κατασκευαστών βρίσκεται ήδη μπροστά από τις εξελίξεις».