Από το 2021 το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota στην Ευρώπη

Η ιαπωνική φίρμα θα διαθέσει το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα στην ευρωπαϊκή αγορά από το 2021 υποδεικνύοντας ως την καταλληλότερη κατηγορία για το είδος αυτή των SUV και δευτερευόντως των vans.

Την πρόθεση της να διαθέσει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη από το 2021, γνωστοποίησε η Toyota από την 89η διεθνή ελβετική έκθεση, με τον επικεφαλής της Toyota Europe, Johan van Zyl, να υποδεικνύει ως επικρατέστερες κατηγορίες για το ηλεκτρικό χρίσμα αυτές των vans και των SUV.

«Η αρχική τιμή για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα θα είναι συγκριτικά υψηλή, για αυτό και είναι προτιμότερη η μορφή ενός SUV. Μια κατηγορία για την οποία επίσης εκτιμάται η ηλεκτροκίνηση είναι τα πολυμορφικά van καθώς θα αποτελούσαν ιδανική λύση για τις ευρωπαϊκές πόλεις που διαθέτουν ζώνες μηδενικών εκπομπών ρύπων. Εκεί θα στοχεύσουμε για το πρώτο μας ηλεκτροκίνητο όχημα στην Ευρώπη το οποίο θα αφιχθεί το 2021», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Toyota.

Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να σημειωθεί ότι η ηλεκτρική στρατηγική της Toyota, θα ξεκινήσει από την Άπω Ανατολή και την αγορά της Κίνας όπου από το 2019 σκοπεύει να λανσάρει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση για το Toyota C-HR.

Με αυτό δεδομένο, ο Johan Van Zyl κάθε άλλο παρά απέκλεισε το ενδεχόμενο το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Toyota στην Ευρώπη να αποτελέσει μια μετεξέλιξη του C-HR, σημειώνοντας κάπως σιβυλλικά ότι «πρόκειται για κάτι που πρέπει να εξεταστεί».

Σε ό,τι αφορά το δεδομένο ηλεκτρικό van που θα προστεθεί επίσης στην ευρωπαϊκή γκάμα της Toyota αυτό, πιθανότατα αναμένεται να προέλθει από την συνεργασία του ιαπωνικού ομίλου, με τον όμιλο PSA.

Παρ΄όλα αυτά, η Toyota θα εξακολουθήσει να δίνει έμφαση στην υβριδική τεχνολογία την οποία θα συνεχίσει να εξελίσσει και η οποία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα εκπροσωπεί το ήμισυ των ευρωπαϊκών της πωλήσεων από το 2019, με την προοπτική να αποτελεί το 60% από το 2021.

Εξάλλου όπως επεσήμανε ο Matt Harrison επικεφαλής πωλήσεων της Toyota για την Ευρώπη «θα χρειαστούν χρόνια πριν οι τιμές των αυτοκινήτων χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρίς να συνυπολογίζονται τυχόν κίνητρα, γίνουν εξίσου ανταγωνιστικές με τα συμβατικά αυτοκίνητα», αποτυπώνοντας τη δικαιολογημένη δυσπιστία της απέναντι στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

«Μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, με δεδομένες τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, είναι σαφές ότι ο αριθμός ηλεκτρικών μοντέλων από τους ανταγωνιστές μας, θα ξεπεράσει τα επίπεδα της ζήτησης. Αυτό που επιζητούν οι πελάτες μας και κατ΄επέκταση αυτό που προτίθενται να πληρώσουν, καθορίζει την ταχύτητα με την οποία απαιτείται να δημιουργήσουμε μια τέτοια λύση. Για αυτούς ακριβώς τους λόγους και θεωρούμε τα υβριδικά τη βραχυπρόθεσμα καλύτερη λύση για την πλειονότητα των αγοραστών Toyota», κατέληξε ο ίδιος.