Audi Q4 e-tron Concept: Ο… πέμπτος ηλεκτρικός κρίκος

ο πρωτότυπο SUV μοντέλο που από το 2020 θα μετουσιωθεί στο ηλεκτροκίνητο και δυναμικότερο σχεδιαστικά alter ego του Q3, συστήνεται από την ελβετική έκθεση εφοδιαζόμενο με δύο ηλεκτρικά μοτέρ 310 ίππων και μπαταρίες που εγγυώνται αυτονομία άνω των 450 χλμ.

H γερμανική φίρμα έκανε από την έκθεση της Γενεύης, τα αποκαλυπτήρια του πρωτότυπου SUV μοντέλου το οποίο ορίζει ως την -μελλοντικά- πέμπτη ηλεκτροκίνητη πρόταση της γκάμας της η οποία, σύμφωνα με τις συστάσεις, θα περιλαμβάνει 12 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025.

Για την ακρίβεια, όπως υπογραμμίζει η Audi, η έκδοση παραγωγής του Q4 e-tron αναμένεται το 2020 και αφού προηγηθούν, τα e-tron Sportback, μια ηλεκτρική έκδοση του Q2 προορισμένη αποκλειστικά για την Κίνα καθώς και η έκδοση παραγωγής του επιβλητικού τετράθυρου coupe, e-tron GT.

Αφετηρία για το Q4 e-tron θα αποτελέσει η νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική του ομίλου VW με την ονομασία Modularer Elektrobaukasten ή εν συντομία ΜΕΒ η οποία στην περίπτωση του SUV με την υπογραφή της Audi φιλοξενεί μπαταρίες απόδοσης 82 kWh, βάρους 510 κιλών οι οποίες τοποθετούνται κάτω από το πάτωμα του θαλάμου επιβατών, ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω άξονα. 

Οι μπαταρίες οι οποίες υπόσχονται αυτονομία που ξεπερνά τα 450 χλμ. και αναλαμβάνουν να τροφοδοτήσουν τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ –ένα για κάθε άξονα- με τη συνδυαστική ισχύ των 310 ίππων τα οποία με τη σειρά τους, εξασφαλίζουν στο Q4 e-tron τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά σε 180 χλμ./ώρα ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι, για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας, η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα, με τον μπροστινό να παρεμβαίνει σε συνθήκες υψηλής επιτάχυνσης ή απώλειας πρόσφυσης.

Σε ό,τι αφορά την επαναφόρτιση των συστοιχιών ιόντων λιθίου, μπορούν να αναπληρώσουν την ενέργειά τους και σε υπερταχυφορτιστή 125 kW επιτρέποντας την επαναφόρτισή τους κατά 80% σε μισή ώρα.

Με διαστάσεις μήκος 4,59 μ. πλάτος 1,9 μ. και ύψος 1,61 μ. το Q4 e-tron είναι μόλις λίγο μεγαλύτερο από το γνωστό δημοφιλές Q3 προβάλλοντας, ωστόσο μια διαφορετική σχεδιαστική γραμμή, κυρίως στις λεπτομέρειες η οποία αναλαμβάνει να τονίσει τον αμιγώς ηλεκτροκίνητο χαρακτήρα του και η οποία δεν αναμένεται να έχει ριζικές διαφοροποιήσεις όταν το πρωτότυπο μετασχηματιστεί σε έκδοση παραγωγής.

Αντιστοίχως «ηλεκτρική» είναι και η λογική σχεδιασμού του εσωτερικού του, καθώς το Q4 e-tron αντλεί καταφανώς τις επιρροές του από το e-tron GT υιοθετώντας ένα εξαγωνικό τιμόνι πίσω από το οποίο βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων ενώ παραπλεύρως κυριαρχεί η 12,3 ιντσών οθόνη αφής για το infotainment με την οδηγοκεντρική κλίση. Από πλευράς διάταξης, επί του παρόντος, ως πρωτότυπο το Q4 e-tron είναι τετραθέσιο στοιχείο που δεδομένα θα αλλάξει όταν προκύψει η έκδοση παραγωγής.