Πεντάστερος ο νέος κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP

Mercedes-Benz G-Class, Honda CR-V και Seat Tarraco προσθέτουν τα ονόματά τους στην λίστα των μοντέλων που έχουν αποσπάσει την κορυφαία διάκριση από την ανεξάρτητη ευρωπαϊκή αρχή δοκιμών πρόσκρουσης.

Τρία νέα SUV αποτέλεσαν τα αντικείμενα του νέου κύκλου δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP, αποσπώντας στο σύνολό τους την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων και επιτυγχάνοντας ιδιαίτερα υψηλές βαθμολογίες στο σύνολο των κατηγοριών.

Ενδεικτικό είναι ότι τα Mercedes-Benz G-Class, Honda CR-V και Seat Tarraco σημείωσαν βαθμολογία 90% και άνω στην κατηγορία όπου αξιολογείται η προστασία ενηλίκων επιβατών. Αναλυτικότερα, το υψηλότερο σκορ στη συγκεκριμένη κατηγορία σημείωσε το επταθέσιο SUV της Seat με 97% καθώς οι ειδικοί του EuroNCAP έχουν να του προσάψουν μόνο την υπολειπόμενη προστασία για τον αυχένα των επιβατών του πίσω καθίσματος σε περίπτωση ατυχήματος. Ακολουθεί το Honda CR-V το οποίο απέσπασε 93% στην συγκεκριμένη κατηγορία για τους ίδιους ακριβώς λόγους με το Tarraco ενώ η G-Class αξιολογήθηκε με 90% με χάνοντας κάποιους βαθμούς, καθώς κατά την εμπρόσθια και την υπό γωνία εμπρόσθια πρόσκρουση, η προστασία για τον θώρακα του οδηγού χαρακτηρίζεται ως «οριακή» από τον EuroNCAP.

Αντιστοίχως υψηλές ήταν οι βαθμολογίες των τριών SUV και σε ό,τι αφορά την κατηγορία προστασίας παιδιών όπου το Seat Tarraco αξιολογήθηκε με 84% χάνοντας κάποιους βαθμούς λόγω του ενδεχόμενου κινδύνου που προκύπτει σε συνδυασμό με την τοποθέτηση ορισμένων τύπων παιδικών καθισμάτων σε συγκεκριμένες θέσεις, ενώ τα Mercedes-Benz G-Class και Honda CR-V με 83%.

Εντυπωσιακά υψηλή ήταν και η αξιολόγηση στην κατηγορία προστασίας πεζών και ποδηλατών όπου ιδιαίτερης αναφοράς αξίζει η βαθμολογία του 78% που απέσπασε η νέα G-Class καθώς θεωρητικά, αν και το Seat Tarraco βαθμολογήθηκε με την υψηλότερη κατά μία ποσοστιαία μονάδα βαθμολογία του 79%, οι σχεδιαστές της Mercedes-Benz θα πρέπει να δαπάνησαν να φέρουν αυτό το αποτέλεσμα, το οποίο θα μπορούσε να εκληφθεί ως επίτευγμα, τηρουμένης της χαρακτηριστικά τετράγωνης «όψης» και του όγκου της G-Class. Η βαθμολογία του CR-V στην συγκεκριμένη κατηγορία ανήλθε σε 70%.

Σε ό,τι αφορά την ολοένα και πιο αυστηρή αξιολόγηση για τα περιφερειακά συστήματα και υποσυστήματα ασφάλειας, το Seat Tarraco απέσπασε 79% χάνοντας βαθμούς από την αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης ταχύτητας ενώ το ιαπωνικό SUV απώλεσε βαθμούς, σταματώντας στο 76% καθώς όπως σύμφωνα με τον EuroNCAP αν και η λειτουργία του συστήματος διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας κρίνεται «καλή», ο τρόπος προειδοποίησης και αλληλεπίδρασης του οδηγού με το συγκεκριμένο σύστημα κρίνεται απλώς «επαρκής» στοιχείο ενδεικτικό της ενδελεχούς αξιολόγησης αλλά και της αυστηρότητας του ευρωπαϊκού οργανισμού ως προς τα συστήματα ασφαλείας. Η Mercedes-Benz G-Class απέσπασε στη συγκεκριμένη κατηγορία 72% λόγω της λειτουργίας του συστήματος υποβοήθησης διατήρησης της πορείας στη λωρίδας το οποίο κρίθηκε απλώς «επαρκές» ως προς τη λειτουργία του από τον EuroNCAP.

Ανεξαρτήτως των λεπτομερειών που άπτονται της διαδικασίας αξιολόγησης από τον EuroNCAP όπως επεσήμανε ο γενικός γραμματέας του οργανισμού, Michiel van Ratingen οι επιδόσεις των τριών SUV είναι ιδιαιτέρως επωφελείς, καταδεικνύοντας έμπρακτα τη σημασία της παρουσίας συστημάτων ασφαλείας στο βασικό εξοπλισμό.

«Έχουμε τρία νέα μοντέλα, με ανάλογο μέγεθος τα οποία αποσπούν την υψηλότερη διάκριση. Αυτό είναι εντυπωσιακό από μόνο του ωστόσο ακόμα εντυπωσιακότερο είναι το γεγονός ότι και τα τρία εφοδιάζονται με σύστημα αυτόνομης πέδησης με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών, στοιχείο το οποίο καταδεικνύει τη σημασία των δοκιμών και την ώθηση που δίνουν για καλύτερες επιδόσεις αλλά και για την ταχεία υιοθέτηση νέων τεχνολογικών ως μέρους του βασικού εξοπλισμού των αυτοκινήτων που διατίθενται στην Ευρώπη», τόνισε ο ίδιος στη σχετική ανακοίνωσή του.