listen live
ακούτε τώρα:

listen live
ακούτε τώρα:

ακολουθεί:

e-radio logo

Ηλεκτρική αντεπίθεση από την Κίνα

Η Κινεζική Nio αποκάλυψε το νέο μέλος της αμιγώς ηλεκτρικής γκάμας της με την μορφή ενός μικρότερου SUV το οποίο θα αναλάβει να αντιμετωπίσει τα Αudi e-tron, Mercedes-Benz EQC αλλά και την επερχόμενη ΒΜW iX3.

H κινεζική startup των ηλεκτροκίνητων μοντέλων και της Formula E η οποία κέρδισε τις εντυπώσεις με το hypercar, EP9 προσθέτει ένα ακόμα μοντέλο στην γκάμα της με την μορφή ενός μικρότερου SUV το οποίο όπως και το πρώτο της μοντέλο, το επταθέσιο ES8 είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο.

To ES6 όπως ονομάζεται το νέο SUV είναι ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία στην κινεζική αγορά όπου -πληροφοριακά- ξεκινά από την τιμή των 45.000 ευρώ και εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα για κάθε άξονα, τα οποία στην κορυφαία, και τετρακίνητη έκδοσή του αποδίδουν συνδυαστικά 544 ίππους.

Σύμφωνα με τις συστάσεις οι δύο κινητήρες ανήκουν σε δύο διαφορετικές τεχνολογικές κατηγορίες καθώς ο ένας είναι μόνιμου μαγνήτη και επιφορτίζεται με την κίνηση του κινεζικού SUV σε μικρές και μεσαίες ταχύτητες ενώ ο δεύτερος ο οποίος είναι επαγωγικός, παρεμβαίνει όταν οι απαιτήσεις αυξάνονται εξασφαλίζοντας άμεση επιτάχυνση και τετρακίνηση όταν οι συνθήκες και ο οδηγός το επιβάλλει. 

Οι τεχνικές προδιαγραφές που έδωσε στη δημοσιότητα η Nio, το κινεζικό SUV μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 200 χλμ./ώρα.

Σε ό,τι αφορά το κρίσιμο μέγεθος της αυτονομίας, χάρη στην μπαταρία ιόντων λιθίου απόδοσης 84 kWh με την οποία εξοπλίζεται το ES6 υπόσχεται 510 χλμ. συνεπικουρούμενου του χαμηλού του βάρους και της εκτεταμένης χρήσης ανθρακονημάτων και αλουμινίου στην κατασκευή του.

Εκτός από τα ομολογουμένως εντυπωσιακά παραπάνω μεγέθη, στις προδιαγραφές του συγκαταλέγονται επίσης η ενεργή ανάρτηση, το σύστημα πέδησης με την υπογραφή της Brembo ενώ στις προαιρετικές επιλογές συμπεριλαμβάνεται επίσης και αερανάρτηση.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στον εξοπλισμό που αφορά τα συστήματα υποστήριξης οδηγού στα οποία συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων, σύστημα αυτόνομης πέδησης, ενεργό cruise control, σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης σε περίπτωση ακούσιας παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αισθητήρες στάθμευσης και σύστημα προειδοποίησης για τυχόν κίνηση στα τυφλά σημεία.

Εξίσου «ευρωπαϊκός» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ο gadget εξοπλισμός του ο οποίος με επίκεντρο το συνδυασμό ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων, μιας οθόνης 11,3 ιντσών για το σύστημα infotainment και ενός λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης το οποίο η Nio ονομάζει NOMI, αξιώνει τεχνολογικές δυνατότητες αντίστοιχες των ευρωπαίων ανταγωνιστών του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως σημειώνει η NIO, το εν λόγω σύστημα είναι σε θέση να λαμβάνει αυτόματες ενημερώσεις οι οποίες στο κοντινό μέλλον θα εξασφαλίσουν στον οδηγό του ES6 τη δυνατότητα να «καλεί» για κοντινές αποστάσεις το αυτοκίνητο από την θέση στάθμευσης μέσω του smartphone του.