Τραγωδία στη Μεσαρά.Είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση ηλίθιε

Ενώ στην Ελλάδα του στενού πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της ευρωζώνης άνθρωποι πεθαίνουν στα καλά καθούμενα γιατί ο δρόμος συναντιέται με ποτάμι,γιατί παίρνει φωτιά το δάσος (Μάτι) ή γιατί ποτάμι περνάει μέσα από την πόλη και την πνίγει (Μάνδρα Αττικής),όλος (σχεδόν) ο υπόλοιπος Κόσμος εκτός ευρώ αναπτύσσεται με τεράστια έργα υποδομής. Γράφει ο Σπύρος Αλεξάκης

Φωτό: Γερμανία και Αυστρία

 

Είχαμε προχτές την τραγωδία στη Μεσαρά.Τέσσερις άνθρωποι είχαν πάει με το αυτοκίνητο τους σε έναν γάμο και δεν μπόρεσαν να επιστρέψουν ποτέ στα σπίτια τους.
Ένας επαρχιακός δρόμος συναντιόνταν με ένα ξεροπόταμο,που λόγω των έντονων βροχοπτώσεων είχε νερό και το αποτέλεσμα ήταν να παρασυρθούν με το αυτοκίνητο τους και να πνιγούν.

Από κει ξεκινά ένα γαϊτανάκι απόδοσης ευθυνών από τα ΜΜΕ κυρίως.
Φταίει ο τοπικός δήμαρχος,φταίει η Περιφέρεια,φταίει το κεντρικό κράτος;
Στο στόχαστρο η τοπική αυτοδιοίκηση.
Δίκαια,άδικα;Ας πούμε ότι ναι ευθύνεται η τοπική αυτοδιοίκηση για την τραγωδία.Ευθύνεται μόνο αυτή και σε ποιο ποσοστό;Σε ποιο ποσοστό ευθύνεται το κεντρικό κράτος,σε ποιο εμείς οι ίδιοι οι πολίτες και σε ποιο η Ευρωπαϊκή Ένωση;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση για την οποία δεν έγινε καν λόγος από όσους μίλησαν για το θέμα τις τελευταίες ώρες.
Λες και η Κρήτη είναι ανεξάρτητη περιοχή μέσα σε ένα ανεξάρτητο κράτος την Ελλάδα και οι πολιτικές που εφαρμόζει δεν είναι σε συνάρτηση με την κεντρική πολιτική των Βρυξελλών.
Ας πούμε μπορεί να φταίει και η πολιτική της λιτότητας που έχει επιβληθεί πανευρωπαϊκά για την τραγωδία στη Μεσαρά,στο Μάτι,στην Μάντρα Αττικής και αλλού;

Απορίες

“Γιατί δεν υπήρχαν μπάρες”  ακούς να λένε και να ξαναλένε οι δημοσιογράφοι,λες και η  μπάρα θα έσωζε την κατάσταση.Εκτός κι αν σε κάθε σημείο όπου συναντιέται ποτάμι με δρόμο,υπήρχε και ένας υπάλληλος να είναι υπεύθυνος να σηκώνει την μπάρα.
Αλλιώς θα βρισκόταν συνέχεια σηκωμένη,από τον πρώτο που θα περνούσε από εκεί και θα ήταν σαν να μην υπήρχε.Ας είμαστε ειλικρινείς.

“Γιατί δεν υπήρχε σήμανση;”
Αυτή σαν απορία στέκει περισσότερο.
Αλλά για να είμαστε ειλικρινείς,είμαστε λαός που οδηγούμε με βάση τη σήμανση;
Ειδικά έξω από τις πόλεις;

Όχι πως δεν υπάρχει ευθύνη για τη μη σήμανση του δρόμου.Απλά να δούμε το πράγμα ρεαλιστικά για να δούμε τι φταίει σε μεγαλύτερο βαθμό.
Ζούμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια σε μια περιοχή που δε γίνονται έργα ανάλογα των αναγκών που έχουν οι πολίτες τον 21ο αιώνα.

Όχι μόνο εδώ στην Κρήτη,δεν είναι τοπικό το πρόβλημα.
Πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχει ανάπτυξη αυτού του είδους.
Έργα,παρεμβάσεις,καλυτέρευση της καθημερινότητας της ζωής των ανθρώπων.
Ακόμη και στη Γερμανία,το κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τη χώρα που έχει τη μεγαλύτερη συσσώρευση χρήματος στην ήπειρο μας,λίγα πράγματα γίνονται από το 2000 και μετά.

Βέβαια εκεί υπήρχε ήδη ένα κράτος που λειτουργούσε από παλιά,υπήρχαν άλλες υποδομές,υπάρχει ένας πληθυσμός που σέβεται (στοιχειωδώς έστω) τους κανόνες,σε αντίθεση εμάς εδώ,που με την υπευθυνότητα έχουμε πάρει διαζύγιο έτσι κι αλλιώς.
Κι εγώ ακόμη που γράφω αυτό το άρθρο τώρα,έχω περάσει επανειλημμένως από ανάλογο σημείο όπου ο δρόμος περνάει μέσα από το ποτάμι, με το σκεπτικό ότι “σιγά που θα συμβεί σε μένα”.

Καλό είναι να βάζουμε τους πολιτικούς στο στόχαστρο αλλά να τους κατηγορούμε για πράγματα που έχουν ευθύνη.
Η χώρα μας είναι πολύ πίσω σε έργα υποδομής.Αυτή είναι η μεγάλη αλήθεια.
Και όσο είμαστε μέσα σε μια Ένωση που έχει τη λιτότητα για Ευαγγέλιο,θα βλέπουμε όλους τους άλλους να αναπτύσσονται και εμείς να μένουμε στην κακομοιριά και στην υπανάπτυξη.

Απάντηση