Τέλος ΤΩΡΑ στους υπέρογκους φόρους στα καύσιμα!!!

Πάνω από τα 2/3 στις τιμές των καυσίμων είναι φόροι, έξαρση στο λαθρεμπόριο, ανικανότητα και γραφειοκρατία ελεγκτικών μηχανισμών!!! Το γεγονός ότι έχουμε τις υψηλότερες τιμές στα καύσιμα και την μεγαλύτερη φορολογία δεν αποτελεί κάποια σπουδαία είδηση, το βλέπουμε και το βιώνουμε άλλωστε καθημερινά με τις επισκέψεις μας στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Επισκέψεις βέβαια που όσο […]

Πάνω από τα 2/3 στις τιμές των καυσίμων είναι φόροι, έξαρση στο λαθρεμπόριο, ανικανότητα και γραφειοκρατία ελεγκτικών μηχανισμών!!!

Το γεγονός ότι έχουμε τις υψηλότερες τιμές στα καύσιμα και την μεγαλύτερη φορολογία δεν αποτελεί κάποια σπουδαία είδηση, το βλέπουμε και το βιώνουμε άλλωστε καθημερινά με τις επισκέψεις μας στα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Επισκέψεις βέβαια που όσο περνάει ο καιρός έχουν μειωθεί στο έλαχιστο, την ίδια στιγμή που τα λουκέτα σε βενζινάδικα έρχονται το ένα μετά το άλλο, ενώ και το κράτος λάμπει για ακόμα μια φορά με την αδιαφορία, γραφειοκρατεία και ανικανότητα του να πατάξει φαινόμενα νοθείας και λαθρεμπορίου.

Να ανεβάζουν τους φόρους και να προσθέτουν νέους φόρους είναι καλοί, στο να προσφέρουν όμως τις υπηρεσίες για τις οποίες πληρώνονται είναι το ίδιο αποτελεσματικοί; Μάλλον ανίκανους θα τους χαρακτηρίζαμε, για να μην χρησιμοποιήσουμε κάποιον πολύ χειρότερο χαρακτηρισμό!!!

Ας δούμε μια ακόμα φορά όλα τα στοιχεία, όσο και αν μας εκνευρίζουν.

Σύμφωνα λοιπόν με επίσημα στοιχεία και με πίνακες που ανακοινώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα η ΕΛΠΑ, η Ελλάδα βρίσκεται πάντοτε στις πρώτες θέσεις των ακριβών καυσίμων, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να αδυνατούν να μετακινήσουν ακόμα και τα αυτοκίνητά τους.

Δεν είναι τυχαίο καθόλου και το γεγονός ότι εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων τα τελευταία τρία χρόνια, κυρίως, έχουν καταθέσει τις πινακίδες, αφού αδυνατούν να τα χρησιμοποιήσουν εξαιτίας των υψηλών τελών κυκλοφορίας, των έκτακτων εισφορών, της ακριβής βενζίνης κ.ά.. Την ίδια στιγμή που -αν εξαιρέσουμε την Αθήνα και Θεσσαλονίκη- στις μεγάλες επαρχιακές πόλεις τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι σχεδόν ανύπαρκτα εξαιρετικά ακριβά και με χαμηλή ποιότητα στις υπηρεσίες και δρομολόγια τους. Οι συγκοινωνιακές και κυκλοφοριακές μελέτες γίνονται για να γίνονται και σχεδόν ποτέ δεν εφαρμόζονται στην πράξη και με σωστό τρόπο…

Στην πόλη που ζούμε, το Ηράκλειο Κρήτης, μάλιστα, πέραν του ότι οι τιμές των εισητηρίων είναι ιδιαίτερα ακριβές, οι παρεχόμενες υπηρεσίες των αστικών συγκοινωνιών είναι εξαιρετικά χαμηλές. Δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση του κοινού για τα παρεχόμενα δρομολόγια, με τα αντίστοιχα φυλλάδια, αφίσες στις στάσεις αλλά και το διαδίκτυο. Ενώ και τα παρεχόμενα δρομολόγια πάσχουν σημαντικά σε σωστό σχεδιασμό με αποτέλεσμα η εξυπηρέτηση του κοινού -ειδικά αν αυτό αυξηθεί σημαντικά- να μην γίνεται σωστά.

Να κάνουμε λόγο για δημοτικές συγκοινωνίες; Παντελώς ανύπαρκτες!!! Πράγμα εντελώς απαράδεκτο… την στιγμή που μια πρώτης τάξεως λύση στο κυκλοφοριακό του Ηρακλείου θα ήταν να έκλεινε μια και καλή το ιστορικό κέντρο, να έρχονταν mini bus για δημοτική συγκοινωνία και περιμετρικά μεγάλα parking με αντίτοιμο που θα σου έδινε την δυνατότητα να χρησιμοποιείς δωρεάν την δημοτική συγκοινωνία. Αντιθέτως εν έτη 2012 παραμένουμε ακόμα δέσμιοι συμφερόντων με αποτέλεσμα ο πολίτης να συνεχίζει να πληρώνει υπέρογκα ποσά για υπηρεσίες που δεν παρέχονται!!!

Μετά από αυτή την σύντομη παρένθεση ας γυρίσουμε πίσω στα καύσιμα.

Γνωρίζουμε ότι ένα μεγάλο ποσοστό της τιμής των καυσίμων που αγγίζει ακόμα και τα 2/3 αυτής είναι φόροι. Για παράδειγμα, από το 1,70 ευρώ που πληρώνουμε σήμερα για να αγοράσουμε ένα λίτρο αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων, το 1,10 € περίπου πάει σε… φόρους.

Οι… φήμες φαίνεται να είναι πραγματικότητα, αφού μία έρευνα του οργανισμού Europe’s Energy Portal έρχεται να βάλει τα πράγματα στη θέση τους και να… ανοίξει τα μάτια σε όλους τους Έλληνες, προκειμένου να καταλάβουν πόσο ακριβά πληρώνουμε τα καύσιμα σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους που κατοικούν στα 27 κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Να σημειώσουμε ότι στην τελική τιμή των καυσίμων συμπεριλαμβάνονται ο Ε.Φ.Κ. (Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης) και ο Φ.Π.Α. (Φόρος Προστιθέμενης Αξίας). Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι η Ελλάδα είναι η χώρα με τους μεγαλύτερους φόρους. Αυτό προκύπτει, εάν προσθέσουμε τόσο τον Ε.Φ.Κ. όσο και τον Φ.Π.Α., όπου στην περίπτωση του Ε.Φ.Κ. βρισκόμαστε στην… 5η θέση και στην περίπτωση του Φ.Π.Α. στη 2η!!!

Σε κάθε περίπτωση, η τιμή της βενζίνης (95 οκτανίων) στη χώρα μας είναι η πιο ακριβή από αυτή κάθε άλλης χώρας, γεγονός που προκύπτει όχι από την πρόθεση της αγοράς καυσίμου από τις πετρελαϊκές εταιρείες αλλά από τους φόρους. Η τιμή αγοράς καυσίμων δεν διαφέρει σημαντικά από χώρα σε χώρα (κοντά στο 0,63) και διαμορφώνεται ανάλογα με τους φόρους που επιβάλει το κάθε κράτος…

Αξίζει πάντως να αναφέρουμε την τιμή των 1,2 ευρώ το λίτρο στην Κύπρο, η οποία δεν έχει «φορτώσει» με φόρους τα καύσιμα, ενώ, αν ρίξουμε μία ματιά και στη Βουλγαρία, θα πάρουμε και την απάντηση γιατί χιλιάδες Έλληνες που κατοικούν στη Βόρεια Ελλάδα ταξιδεύουν στη γειτονική χώρα για.. ψώνια και φουλάρισμα στο ντεπόζιτο. Όχι τίποτα άλλο, αλλά εμείς στην Κρήτη είμαστε καταδικασμένοι μιας και δεν συνδεόμαστε οδικά με την Βουλγαρία, τον Παράδεισο της φθηνής Βενζίνης!!!Ναι φυσικά το ανίκανο κράτος μας οδηγεί στην παρανομία φυσικά…

Σε κάθε περίπτωση πάντως οι φόροι στη χώρα μας είναι περισσότεροι από το κέρδος των εταιρειών, του πρατηριούχου, του μεταφορέα και γενικότερα από οποιουδήποτε εμπλέκεται στο εμπόριο καυσίμων.

Και δεν θέλουμε ακόμα να σκεφτούμε πόσο θα ανέβουν στην χώρα μας οι τιμές των καυσίμων με το επερχόμενο εμπάργκο στο Ιράν…

Αφορμή πάντως για το συγκεκριμένο ρεπορτάζ δεν είναι άλλο παρά το θέμα: Μπλόκο διαμαρτυρίας για τα ακριβά καύσιμα!!!

Εμείς εδώ μέχρι πότε θα ανεχόμαστε και θα πληρώνουμε την ανικανότητα ορισμένων;

Απάντηση

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook