listen live
ακούτε τώρα: 00:00-08:00

Athletic Music (Athletic Radio 104,2)

listen live
ακούτε τώρα: 00:00-08:00

Athletic Music (Athletic Radio 104,2)

ακολουθεί: 08:00-10:00

Σύνδεση με Real fm- (Καμπουράκης - Λυριτζής)

e-radio logo

Το facebook αδιαφορεί για τα fake news

Το facebook αδιαφορεί για τα fake news: Το facebook δεν ενδιαφέρεται να αντιμετωπίσει την διασπορά ψευδών ειδήσεων μέσω της πλατφόρμας του.

Την εμπιστοσύνη τους στην πλατφόρμα έχουν χάσει δημοσιογράφοι που έχουν αναλάβει να βοηθήσουν το Facebook στον εντοπισμό των fake news.

Πλέον λύουν τις συνεργασίες τους με το κοινωνικό δίκτυο, τονίζοντας πως η εταιρία έχει επανειλημμένως αγνοήσει τις ανησυχίες τους και δεν αξιοποιεί τις γνώσεις τους για να αντιπαλέψει την παραπληροφόρηση.

Δημοσιογράφοι, πρώην και νυν συνεργάτες του Facebook στην… υποτιθέμενη «προσπάθεια» να αντιμετωπιστούν οι ψευδείς ειδήσεις που διαδίδονται μέσω της πλατφόρμας, ανέφεραν στον Guardian πως η συνεργασία αυτή δεν έχει αποφέρει καρπούς και πως έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους στο δίκτυο.

«Δεν παίρνουν τίποτε στα σοβαρά. Τους ενδιαφέρει περισσότερο να παρουσιάζουν οι ίδιοι καλή εικόνα και να πετάνε το μπαλάκι αλλού (…) Είναι ξεκάθαρο πως δεν τους νοιάζει», εξήγησε η Brooke Binkowski, πρώην υπεύθυνη σύνταξης στο Snopes, έναν ιστότοπο που διασταυρώνει στοιχεία και το οποίο συνεργαζόταν με το Facebook για δύο χρόνια.

«Ουσιαστικά μας χρησιμοποίησαν ως PR για περιπτώσεις κρίσης», πρόσθεσε.

Το Facebook άρχισε να συνεργάζεται με δημοσιογράφους και εταιρίες ενημέρωσης μετά τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2016, καθώς στη διάρκεια της προεκλογικής καμπάνιας ψευδείς ειδήσεις και πολιτική προπαγάνδα επηρέασαν εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες της πλατφόρμας.

Στόχος υποτίθεται πως ήταν το δίκτυο να βασιστεί σε δημοσιογράφους που θα εντόπιζαν τα ψευδή ρεπορτάζ και άρθρα και θα περιόριζαν τη διάδοσή τους. Ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν πως οι συνεργασίες αυτές έχουν δυσκολευτεί πολύ να φέρουν αποτελέσματα.

Το κοινωνικό δίκτυο έχει αυτή τη στιγμή πάνω από 40 εταίρους από το χώρο της ενημέρωσης, μεταξύ των οποίων τα Associated Press, PolitiFact και Weekly StandardΤο ίδιο το Facebook έχει ισχυριστεί πως τα fake news έχουν «πτωτική τάση» στην πλατφόρμα.

Αν και κάποιοι ηγέτες στον κλάδο της δημοσιογραφίας έχουν αναφέρει πως η σχέση των δύο μερών είναι «θετική», αρκετές εταιρίες έχουν επισημάνει πως τα αποτελέσματα της προσπάθειας δεν είναι ξεκάθαρα και έχουν αρχίσει να αισθάνονται πικρία για το δίκτυο, έπειτα από αποκαλύψεις πως ίσως ηθελημένα επιτρέπει τις ψευδείς ειδήσεις όταν το εξυπηρετεί.

«Η συνεργασία με το Facebook μας διασύρει», κατέληξε μια από τις δημοσιογράφους που εξακολουθεί να συνεργάζεται με την πλατφόρμα στον εντοπισμό των fake news και η οποία επιθυμεί να λήξει τη συνεργασία. «Είναι φρικτή εταιρία και, σε προσωπικό επίπεδο, δεν θέλω να έχω καμία σχέση μαζί τους», τόνισε άλλη δημοσιογράφος που κάνει την ίδια δουλειά.