listen live
ακούτε τώρα: 07:00-14:00

Athletic Music - (Athletic Radio 104,2)

listen live
ακούτε τώρα: 07:00-14:00

Athletic Music - (Athletic Radio 104,2)

ακολουθεί: 14:00 – 21:00

Athletic Live - (Μανώλης Θέμελης )

e-radio logo

Χωρίς σύνορα πλέον οι ηλεκτρονικές αγορές

Χωρίς σύνορα πλέον οι ηλεκτρονικές αγορές: Νέος ευρωπαϊκός κανονισμός βάζει τέλος στον αδικαιολόγητο γεωγραφικό αποκλεισμό στο διαδίκτυο.

Από τις 3 Δεκεμβρίου 2018 βρίσκεται πλέον σε ισχύ ο νέος κανονισμός που προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Μάιο του 2016, προκειμένου να τεθεί τέλος στον αδικαιολόγητο γεωγραφικό αποκλεισμό στο διαδίκτυο.

Οι Ευρωπαίοι δεν θα χρειάζεται να ανησυχούν μήπως τους αποκλείσει ή τους εκτρέψει κάποιος ιστότοπος, απλώς και μόνο επειδή οι ίδιοι ή η πιστωτική τους κάρτα προέρχονται από άλλη χώρα. Όπου κι αν βρίσκονται στην ΕΕ, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου.

Με την ευκαιρία αυτή, ο Αντιπρόεδρος Ψηφιακής Ενιαίας Αγοράς κ. Άντρους Άνσιπ, η Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και ΜΜΕ κα Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, η Επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων κα Βιέρα Γιούροβα και η Επίτροπος Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας κα Μαρίγια Γκαμπριέλ δήλωσαν σχετικά:

“Το 2015, 63% των ιστότοπων δεν επέτρεπε σε καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές από άλλη χώρα της ΕΕ. Ως εκ τούτου, τα δύο τρίτα περίπου των καταναλωτών δεν μπορούσαν να πραγματοποιήσουν τις ηλεκτρονικές αγορές που επιθυμούσαν στο εξωτερικό. Στις 3 Δεκεμβρίου θέτουμε τέλος στην πρακτική αυτή. Επιθυμούμε μια Ευρώπη χωρίς φραγμούς, και αυτό σημαίνει άρση των φραγμών και στις ηλεκτρονικές αγορές”.

«Ο τερματισμός του αδικαιολόγητου γεωγραφικού αποκλεισμού, σε συνδυασμό με την κατάργηση των τελών περιαγωγής, τους νέους κανόνες για την προστασία των δεδομένων και τη δυνατότητα των πολιτών να έχουν πρόσβαση στο διαδικτυακό τους περιεχόμενο όταν ταξιδεύουν, αποτελεί μία ακόμη βασική πρωτοβουλία που καθιστά την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά πραγματικότητα για όλους και παρέχει απτά οφέλη στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις.

Οι νέοι κανόνες θα επιτρέψουν στους καταναλωτές να έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερη επιλογή προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές και, κατά συνέπεια, καλύτερες προσφορές. Ταυτόχρονα, οι επιχειρήσεις θα επεκτείνουν τη βάση πελατών τους πέραν των συνόρων και θα επωφελούνται από χαμηλότερο κόστος συναλλαγής και χαμηλότερο διοικητικό κόστος. Ο κανονισμός αποτελεί επίσης τμήμα μιας ευρύτερης προσπάθειας της ΕΕ για την ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στο πλαίσιο της ενιαίας αγοράς. Η προσπάθεια αυτή περιλαμβάνει μέτρα για την καλύτερη προστασία των καταναλωτών στο διαδίκτυο, την εξασφάλιση μιας πιο προσιτής οικονομικά διασυνοριακής παράδοσης δεμάτων και την απλούστευση των κανόνων ΦΠΑ για να καταστεί ευκολότερη η αγορά και η πώληση αγαθών ηλεκτρονικά.

Καλούμε τώρα όλα τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν την αποτελεσματική εφαρμογή των κανόνων αυτών και να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποτελεσματική επιβολή του κανονισμού ήδη από την πρώτη ημέρα. Ζητούμε επίσης να επιτευχθεί συμφωνία σχετικά με εναρμονισμένους κανόνες για την πώληση ψηφιακών αγαθών και υπηρεσιών και για τις ηλεκτρονικές αγορές. Όλα αυτά τα στοιχεία είναι καθοριστικής σημασίας για τη δημιουργία μιας εύρυθμα λειτουργούσας και ανταγωνιστικής ψηφιακής ενιαίας αγοράς.»

Επόμενα βήματα

Τα κράτη μέλη είναι υπεύθυνα για την επιβολή του κανονισμού και πρέπει να δημιουργήσουν τις απαραίτητες δομές για να εξασφαλισθεί η ομαλή έναρξη της εφαρμογής του.

Συγκεκριμένα, τα κράτη μέλη πρέπει να ορίσουν τους φορείς που θα αναλάβουν την επιβολή του κανονισμού, καθώς και τους φορείς που θα παρέχουν πρακτική βοήθεια στους καταναλωτές.

Επιπλέον, τα κράτη μέλη πρέπει να καθορίσουν αποτελεσματικά, αναλογικά και αποτρεπτικά μέτρα τα οποία θα εφαρμόζονται σε περίπτωση παράβασης του κανονισμού.

Η Επιτροπή θα διεξαγάγει μια πρώτη επανεξέταση του κανονισμού για τον γεωγραφικό αποκλεισμό έως τον Μάρτιο του 2020. Η αξιολόγηση αυτή θα αφορά το ενδεχόμενο να επεκταθεί η αρχή της μη διακριτικής μεταχείρισης όσον αφορά την πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες σε μη οπτικοακουστικές ηλεκτρονικά παρεχόμενες υπηρεσίες με κύριο χαρακτηριστικό το περιεχόμενο που προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, όπως ηλεκτρονικά βιβλία, μουσική, παιχνίδια και λογισμικό.

Η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης προσεκτικά εάν θα πρέπει να εξαλειφθούν και σε άλλους τομείς, όπως οι υπηρεσίες στον τομέα των μεταφορών και οι οπτικοακουστικές υπηρεσίεςτυχόν εναπομένοντες αδικαιολόγητοι περιορισμοί βάσει της ιθαγένειας, του τόπου διαμονής ή του τόπου εγκατάστασης.