listen live
ακούτε τώρα: 08:00-10:00

Σύνδεση με Real fm- (Καμπουράκης - Λυριτζής)

listen live
ακούτε τώρα: 08:00-10:00

Σύνδεση με Real fm- (Καμπουράκης - Λυριτζής)

ακολουθεί: 10:00-12:00

Σύνδεση με Real fm - (Νίκος Χατζηνικολάου)

e-radio logo

Tablets και smartphones βλάπτουν τις δεξιότητες των παιδιών

Νέα επιστημονική μελέτη δείχνει ότι τα tablet και τα smartphones βλάπτουν τις τεχνολογικές δεξιότητες των παιδιών.

Νέα επιστημονική μελέτη δείχνει ότι τα tablet και τα smartphones βλάπτουν τις τεχνολογικές δεξιότητες των παιδιών

Η αυξανόμενη χρήση φορητών συσκευών από παιδιά μπορεί να είναι σε βάρος της απόκτησης σημαντικών τεχνολογικών δεξιοτήτων από πλευράς τους, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του BBC, σε αναφορά του National Assessment Programme (Αυστραλία) σημειώνεται ότι έχει παρατηρηθεί σημαντική μείωση στον «υπολογιστικό/ ψηφιακό αλφαβητισμό/ εγγραμματοσύνη» μεταξύ κάποιων μαθητών από το 2011.

Όπως επισημαίνεται, τα παιδιά μαθαίνουν πολύ διαφορετικά πράγματα σε tablets και smartphones σε σχέση με τις βασικές τεχνολογικές δεξιότητες που απαιτούνται σε έναν χώρο εργασίας– ενώ παράλληλα συμπληρώνεται πως σημαντικές μεταβολές στα είδη των συσκευών που χρησιμοποιούνται θα μπορούσαν να ευθύνονται σε αυτές τις μεταβολές.

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν δύο γκρουπ παιδιών, μικρότερης και μεγαλύτερης ηλικίας – συνολικά πάνω από 10.500 μαθητές. Διαπιστώθηκε πτώση του επιπέδου ψηφιακού αλφαβητισμού σε σχέση με το 2011με χαμηλότερα επίπεδα αυτά των 16χρονων.

Οι δεξιότητες στις οποίες εξετάστηκαν ήταν η χρήση blogs και μηχανών αναζήτησηςη δημιουργία προσκλήσεων μέσω λογισμικού γραφικώνη δημιουργία online registration formsη χρήση κοινωνικών δικτύων για προώθηση eventsη ρύθμιση ενός tablet και η εγκατάσταση εφαρμογώνη δημιουργία ενός animated video για την ασφάλεια του νερού και το ανέβασμα αρχείων.

Όπως φάνηκε, οι μαθητές πλέον προβαίνουν σε εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας φορητών συσκευών και φαίνεται πως επιδίδονται σε λιγότερη άσκηση των δεξιοτήτων που σχετίζονται με τον «κλασικό» ψηφιακό αλφαβητισμό (ICT literacy).

Η έρευνα υπογραμμίζει ότι τα tablets και τα smartphones κάνουν τα παιδιά πιο ικανά σε πολλά είδη online επικοινωνίας, σε βάρος άλλων δεξιοτήτων– ενώ τονίζει ότι δεν πρέπει να θεωρείται ότι η χρήση tablets και φορητών συσκευών κάνει τα παιδιά καλύτερα στη χρήση τεχνολογικών μέσων.