listen live
ακούτε τώρα:

listen live
ακούτε τώρα:

ακολουθεί:

e-radio logo

Δυσάρεστες εκπλήξεις στα νέα αποτελέσματα του EuroNCAP

Fiat Panda και Jeep Wrangler τα οποία αξιολογήθηκαν από την ανεξάρτητη ευρωπαϊκή αρχή δοκιμών πρόσκρουσης με μηδέν και ένα αστέρι αντιστοίχως, αποτελούν δυσάρεστη παραφωνία στο νέο κύκλο δοκιμών, όπου συμμετείχαν ακόμα επτά αυτοκίνητα με πεντάστερες διακρίσεις και σε ορισμένες περιπτώσεις μετ΄επαίνων.

Εννέα συνολικά αυτοκίνητα συμμετείχαν στο νέο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP με εξαιρετικά άνισα αποτελέσματα καθώς ενώ επτά απέσπασαν την κορυφαία διάκριση, δύο απογοήτευσαν, σημειώνοντας εξαιρετικά χαμηλές βαθμολογίες.

Αναλυτικά, εκτός από τις σχεδόν προδιαγεγραμμένες κορυφαίες διακρίσεις μετ’ επαίνων για ορισμένα μοντέλα όπως τα Volvo V60, Peugeot 508, Audi Q3 και την εντυπωσιακή αξιολόγηση του Jaguar I-Pace για το οποίο η πεντάστερη διάκριση έχει διαφορετική βαρύτητα λόγω του αμιγώς ηλεκτροκίνητου χαρακτήρα του, υπήρξαν και δύο πολύ διαφορετικές περιπτώσεις οι οποίες απογοήτευσαν με τις επιδόσεις τους στις δοκιμές πρόσκρουσης.

Το πρώτο μοντέλο που σημείωσε νέο αρνητικό ρεκόρ είναι το Fiat Panda το οποίο δεν κατάφερε να αποσπάσει ούτε ένα αστέρι, καθώς κατέγραψε κάτω από 50% σε όλες τις κατηγορίες αξιολόγησης. Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για νέα αξιολόγηση του μοντέλου με βάση τα αυστηρότερα κριτήρια της ευρωπαϊκής αρχής δοκιμών πρόσκρουσης καθώς για πρώτη φορά είχε αξιολογηθεί το 2011 όταν και είχε πρωτοεμφανιστεί η τρέχουσα γενιά του, αποσπώντας τέσσερα αστέρια.

Όσο για τους λόγους που, σε όρους ασφάλειας, έβγαλαν το Fiat Panda «εκτός συναγωνισμού σε σχέση με τα υπόλοιπα supermini της αγοράς» εστιάζονται στην απουσία συστημάτων υποστήριξης οδηγού, καθώς όπως επίσης σημειώνει ο EuroNCAP στη σχετική ανακοίνωση, «δεν διαθέτει τίποτα πέρα από το σύστημα υπενθύμισης για τις ζώνες ασφαλείας που να μπορεί να του εξασφαλίσει βαθμούς στην κατηγορία αξιολόγησης περιφερειακών συστημάτων ασφάλειας, ισοφαρίζοντας έτσι την αντιστοίχως αρνητική επίδοση του Fiat Punto το 2017».

Για τους παραπάνω λόγους, το Panda στη κατηγορία όπου αξιολογείται η αποτελεσματικότητα των περιφερειακών συστημάτων ασφάλειας αξιολογήθηκε με μόλις 7% το οποίο αποτελεί  αρνητικό ρεκόρ για την συγκεκριμένη κατηγορία.

Εκτός από την έλλειψη σε περιφερειακά συστήματα ασφαλείας το Panda, αξιολογήθηκε με ιδιαίτερα χαμηλές βαθμολογίες σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες.

Συγκεκριμένα, στην κατηγορία προστασίας παιδιών βαθμολογήθηκε με 16% όταν ο μέσος όρος των αξιολογηθέντων αυτοκινήτων διαμορφώνεται σε 79%. Το αιτιολογικό της χαμηλής βαθμολογίας συνοψίζεται σε «υψηλό κίνδυνο τραυματισμού κατά την πλάγια πρόσκρουση σε στύλο», παιδιών ηλικίας 10 ετών καθώς και σε «ελλιπή προστασία για τα κεφάλια και τον αυχένα παιδιών» ηλικίας 6 και 10 ετών κατά την μετωπική σύγκρουση.

Στις υπόλοιπες κατηγορίες, το Panda αξιολογήθηκε με 45% για την παρεχόμενη προστασία σε ενηλίκους επιβαίνοντες και με 47% στην κατηγορία προστασίας των πλέον ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.  Σε ό,τι αφορά την πρώτη, οι παρατηρήσεις του EuroNCAP αναφέρουν ελλιπή προστασία για το στήθος του οδηγού κατά την πλαγιομετωπική σύγκρουση, ανεπαρκή προστασία για τον αυχένα των πίσω επιβατών, ενώ αναφορικά με τη δεύτερη κατηγορία, προστασίας των πιο ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, ο EuroNCAP χαρακτηρίζει ανεπαρκή την προστασία πεζών σε ενδεχόμενο ατύχημα, εξαιτίας του σχεδιασμού του παρμπρίζ και τις άκαμπτες μπροστινές κολώνες.

Ιδιαίτερα χαμηλή ωστόσο ήταν και η επίδοση του Jeep Wrangler, το οποίο απέσπασε μόλις ένα αστέρι στη διαδικασία δοκιμών πρόσκρουσης.

Αναλυτικά, το νέο Wrangler αξιολογήθηκε με 50% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών καθώς όπως επισημαίνεται στις σχετικές παρατηρήσεις, κατά την πλαγιομετωπική σύγκρουση, ο βαθμός παραμόρφωσης ορισμένων τμημάτων του πλαισίου έδειξε ότι το Wrangler αντεπεξέρχεται οριακά στις συγκεκριμένες συνθήκες των δοκιμών ενώ στα μείον συνυπολογίστηκε ότι δεν διαθέτει σύστημα αυτόνομης πέδησης.

Εκτός από το σύστημα αυτόνομης πέδησης το Wrangler δεν διαθέτει ούτε σύστημα διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, ελλείψεις που του στοίχισαν αρκετούς βαθμούς στην κατηγορία αξιολόγησης περιφερειακών συστημάτων ασφάλειας όπου βαθμολογήθηκε με 32%.

Αντιθέτως, το αμερικανοτραφές μοντέλο, σημείωσε συγκριτικά καλή βαθμολογία στην κατηγορία προστασίας παιδιών (69%) ενώ η βαθμολογία του στην κατηγορία προστασίας πεζών και ποδηλατών διαμορφώθηκε σε 49%.

Ο επικεφαλής του EuroNCAP, MichielVan Ratingen, σχολίασε σχετικά με τα αποτελέσματα του Fiat Panda και Jeep Wrangler «Είναι πραγματικά απογοητευτικό να βλέπει κανείς ένα καινούριο αυτοκίνητο το οποίο ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το 2018 να μη διαθέτει συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της πορείας στην λωρίδα κυκλοφορίας. Eίναι καιρός να δούμε ένα προϊόν της Fiat-Chrysler που να μπορεί να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό σε όρους ασφάλειας».

Στον αντίποδα των παραπάνω αποτελεσμάτων βρέθηκαν, τα Audi Q3, Peugeot 508, Volvo V60/S60 και Jaguar I-Pace τα οποία αξιολογήθηκαν ως πεντάστερα μετ΄επαίνων ενώ στις δοκιμές συμμετείχαν τα BMW X5 και Hyundai Santa Fe τα οποία απέσπασαν επίσης πεντάστερες διακρίσεις αν και ο EuroNCAP επισημαίνει ορισμένα στοιχεία σε σχέση με τη λειτουργία των αερόσακων.

Αναλυτικά οι βαθμολογίες των ανωτέρω μοντέλων:

Audi Q3

Προστασία ενηλίκων επιβατών 95%
Προστασία παιδιών 86%
Προστασία ευάλωτων χρηστών οδικού δικτύου 76%
Συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης 75%

Volvo V60/S60 5 αστέρια

Προστασία ενηλίκων επιβατών 96%
Προστασία παιδιών 84%
Προστασία ευάλωτων χρηστών οδικού δικτύου 74%
Συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης 76%

Peugeot 508 5 αστέρια

Προστασία ενηλίκων επιβατών 96%
Προστασία παιδιών 86%
Προστασία ευάλωτων χρηστών οδικού δικτύου 71%
Συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης 79%

Jaguar I-Pace (Ηλεκτροκίνητη) 5 αστέρια

Προστασία ενηλίκων επιβατών 91%
Προστασία παιδιών 81%
Προστασία ευάλωτων χρηστών οδικού δικτύου 73%
Συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης 81%

BMW X5 5 αστέρια

Προστασία ενηλίκων επιβατών 89%
Προστασία παιδιών 86%
Προστασία ευάλωτων χρηστών οδικού δικτύου 75%
Συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης 75%

Hyundai Santa Fe 5 αστέρια

Προστασία ενηλίκων επιβατών 94%
Προστασία παιδιών 88%
Προστασία ευάλωτων χρηστών οδικού δικτύου 67%
Συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης 73%

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τον επικεφαλής του EuroNCAP, παρά την πεντάστερη αξιολόγηση στα δύο τελευταία (BMW X5 και Hyundai Santa Fe) εντοπίστηκαν ορισμένα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία των αερόσακων.

Συγκεκριμένα, στην περίπτωση του Hyundai Santa Fe, υπάρχει κίνδυνος στις εκδόσεις που εξοπλίζονται με πανοραμική ηλιοροφή οι αερόσακοι κουρτίνες να σχιστούν κατά την ανάπτυξή τους. Όπως επίσης σημειώνεται ωστόσο, η Hyundai προβαίνει ήδη στις ενέργειες που απαιτούνται για την επιδιόρθωση του συγκεκριμένου προβλήματος.

Σε ό,τι αφορά την BMW X5 εντοπίστηκε πρόβλημα στην ανάπτυξη του αερόσακου γονάτου οδηγού κατά την πλαγιομετωπική σύγκρουση.

Συνοψίζοντας, ο Michiel Van Ratingen, υπογραμμίζει σε σχέση με το νέο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης: «Παρά τον προφανή κόπο που καταβάλλουν οι κατασκευαστές κατά την εξέλιξη των αυτοκινήτων τους, ο EuroNCAP εξακολουθεί να εντοπίζει έλλειψη αποφασιστικότητας σε βασικά πεδία που άπτονται της ασφάλειας. Ωστόσο για να είμαστε δίκαιοι, τα Audi Q3, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 και τα Volvo V60 και S60, είναι αυτά που όρισαν τον πήχη για όσα αυτοκίνητα αξιολογήθηκαν αυτήν την φορά, και οι υπόλοιποι κατασκευαστές θα πρέπει να ακολουθήσουν το παράδειγμα τους. Ειδικά αυτό του I-Pace το οποίο καταδεικνύει ότι τα αυτοκίνητα του μέλλοντος μπορούν να είναι ταυτόχρονα φιλικά προς το περιβάλλον και ασφαλή».