Αυτοκίνητο – η πλήρης εικονογραφημένη ιστορία του

Αυτοκίνητο – η πλήρης εικονογραφημένη ιστορία του: Σε 360 σελίδες μεγάλου μεγέθους μπορούμε να μάθουμε το Άλφα και το Ωμέγα για το Αυτοκίνητο και την εξέλιξη του στις δεκαετίες…

  • Πότε κατασκευάστηκε το πρώτο αυτοκίνητο; Το 1886.
  • Που; Στη Γερμανία. Από ποιόν; Από τον Gottieb Daimler και τον Wilhem Maybach.
  • Πως; Προσαρμόζοντας τον κινητήρα που είχαν φτιάξει σε μια… ταχυδρομική άμαξα.
  • Ταχύτητα; Όχι πάνω από 16 χιλιόμετρα την ώρα.

Η πολυπόθητη Mercedes από πού πήρε αυτό το όνομα; Από τον Αυστριακό επιχειρηματία Εmile Jellnek προς τιμήν της 11χρονης κορούλας του!..

Αυτά και άλλα πολλά στο λεύκωμα- γενεαλογική λίστα με τίτλο «Αυτοκίνητο- η πλήρης εικονογραφημένη ιστορία του», σε επιμέλεια Kathryn Hennessy, που εκδόθηκε στο Λονδίνο και με αποκλειστικότητα για την ελληνική γλώσσα τις εκδόσεις Κλειδάριθμος.

Μιλάμε για τη Βίβλο Γενέσεως αυτού του λατρεμένου αντικειμένου, που εδώ και ένα αιώνα αποτελεί όχι μόνο μεταφορικό μέσο και εργαλείο δουλειάς, αλλά και στοιχείο Life style- τρόπου ζωής.

Σε 360 σελίδες μεγάλου σχήματος μπορεί ο λάτρης των τετράτροχων, αλλά και ο εγκυκλοπαιδιστής αναγνώστης, να μάθει το άλφα και το ωμέγα για περισσότερα από 1200 αντικείμενα… του πόθου. Από τις πρώτες εφευρέσεις, μέχρι τα σύγχρονα θαύματα της μηχανικής. Με φωτογραφίες που ξεναγούν στους κινητήρες, δείχνοντάς – σε μυημένους και μη – όλα τα μηχανολογικά χαρακτηριστικά: Από το πεντάλ συμπλέκτη και τον μονοκόμματο κάτω στροφαλοθάλαμο, μέχρι τον διωστήρα, που μετατρέπει την παλινδρομική κίνηση των εμβόλων σε περιστροφική και τον σπινθηριστήρα- δηλαδή το μπουζί…

Το βιβλίο διεξέρχεται ανά δεκαετία το στυλ που απαιτούσε η εποχή.

Η δεκαετία του 1920

Αυτή ήταν μια χρυσή περίοδος για την αυτοκινητοβιομηχανία. Τα πιο πολυτελή μοντέλα έγιναν σύμβολα κύρους για τους αστέρες του Hollywood, ενώ τα μικρότερα αποτελούσαν για πρώτη φορά προσιτά μεταφορικά μέσα για το κοινό τους. Στο μεταξύ τα σπορ αυτοκίνητα μετέτρεψαν την οδήγηση σε κυνήγι της ευχαρίστησης, τόσο στους δρόμους όσο και στις πίστες αγώνων.

Η δεκαετία του 1930

Στη σκιά της μεγάλης ύφεσης τα λιτά μοντέλα και η έλευση του ‘’λαϊκού αυτοκινήτου’’ έφεραν την αυτοκίνηση σε ακόμη περισσότερο κόσμο. Οι αεροδυναμικές γραμμές και τα σχήματα… δακρύων ήταν στις δόξες τους, οι εφημερίδες ζητωκραύγαζαν τους υπερήρωες που διέλυαν τα ρεκόρ ταχύτητας, και τα σπορ και πολυτελή μοντέλα έφθασαν σε νέα επίπεδα δύναμης και στυλ.

Η δεκαετία του 1940

Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έβαλε φρένο στην παραγωγή αυτοκινήτων αλλά όταν επέστρεψε η ειρήνη και ξανακτίστηκαν τα εργοστάσια, η κληρονομιά από τις πολεμικές τεχνολογικές είχε ως αποτέλεσμα μια πραγματική έκρηξη νέων κινητήρων, πρακτικών και λιτών ημιφορτηγών, και οικονομικών μικρών αυτοκινήτων που σημείωσαν χιλιάδες πωλήσεις.

Η δεκαετία του 1950

Στη μεταπολεμική άνθιση της οικονομίας, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων των ΗΠΑ τόνιζαν την ταχύτητα, την πολυτέλεια, και την ισχύ των μοντέλων τους χρησιμοποιώντας ‘’αεροπορικό’’ στυλ και διακοσμητικά από χρώμιο, με εκπληκτικά (και μερικές φορές ακαλαίσθητα) αποτελέσματα. Στην Ευρώπη, θεσπέσια σποτ μοντέλα και αγωνιστικές μηχανές αναστάτωσαν τις ψυχές ενώ στους δρόμους των πόλεων χοροπηδούσαν αυτοκίνητα-‘’φούσκες’’.

Η δεκαετία του 1960

Η εποχή που ήταν όλα πιθανά. Με νέους κινητήρες και σχήματα αμαξωμάτων, και έναν γαλαξία μοναδικών μοντέλων, από την Ε-type στην Elan, και από το Mini Cooper στην Corvette Sting Ray, τα πάντα ήταν συναρπαστικά.

Η δεκαετία του 1970

Αν η δεκαετία του 1960 ήταν το πάρτι των αυτοκινήτων, αυτή του 1970 ήταν το επόμενο πρωί, με την κρίση του πετρελαίου και τις πρώτες ενδείξεις ότι η αυξανόμενη χρήση του αυτοκινήτου χρειαζόταν πιο αυστηρό έλεγχο. Τα αυτοκίνητα όμως γίνονταν ακόμη καλύτερα: τοποθετημένοι στο μέσο κινητήρες βελτίωναν στο έπακρο την απόκριση τους, υπερσυμπιεστές πρόσθεταν ισχύ και αυτόματες ζώνες ασφαλείας και αερόσακοι παρείχαν ασφάλεια.

Η δεκαετία του 1980

Με την άνοδο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η δεκαετία αυτή σημαδεύτηκε από τον έντονο ανταγωνισμό των αυτοκινητοβιομηχανιών τριών ηπείρων. Τα αυτοκίνητα έγιναν ασφαλέστερα, πιο άνετα, και καλύτερα εξοπλισμένα με βελτιωμένα ηλεκτρονικά συστήματα. Εξακολουθούσε όμως να υπάρχει ενθουσιασμός, καθώς οι κατασκευαστές – με ηγέτες τους Ιταλούς – μεταμόρφωναν οικογενειακά μοντέλα και υπεραυτοκίνητα.

Η δεκαετία του 1990

Οι καταναλωτές απαίτησαν ασφάλεια, πολυτέλεια, επιδόσεις και τέλεια ποιότητα κατασκευής. Η απαίτηση για ποιότητα κατασκευής ικανοποιήθηκε, τώρα μπορούσε να λάμψει η φαντασία στη σχεδίαση. Μια νέα εποχή στα σπορ μοντέλα ήλθε να συναντήσει γρήγορα εξελισσόμενους και ολοένα πιο φιλικούς προς τον οδηγό τύπους όπως τα SUV και τα πολυμορφικά.

2000 και μετά

Τα αυτοκίνητα τύπου crossover έχουν συγκεχυμένα γονίδια, συνδυάζοντας ικανότητες εκτός δρόμου, ανέσεις για τους επιβάτες, και επιδόσεις. Τα υβρίδια βοηθούν στην εξοικονόμηση καυσίμου και τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων, ενώ τα σύγχρονα υπεραυτοκίνητα κάνουν ταχύτητες όπως τα 320 km/h να φαίνονται κάτι συνηθισμένο. Και μετά από αυτά; Οι αισιόδοξοι ελπίζουν ότι η οδήγηση θα εξακολουθήσει να είναι αυτό που ήταν πάντα: Διασκέδαση.

istoria-tou-aftokinitou-se-ena-vivlio

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook