listen live
ακούτε τώρα: 19:00-20:00

"Κορίτσια για Μπάλα" - Αντζελίνα Μαυράκη και Ειρήνη Άγα

listen live
ακούτε τώρα: 19:00-20:00

"Κορίτσια για Μπάλα" - Αντζελίνα Μαυράκη και Ειρήνη Άγα

ακολουθεί: 20:00-22:00

Θύρα 8 (Μανώλης Σαρρής).

e-radio logo

Στροφή σε πιο καθαρά αυτοκίνητα έως το 2030

Στροφή σε πιο καθαρά αυτοκίνητα έως το 2030: Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θέλει πιο «καθαρά» αυτοκίνητα έως το 2030!!!

Ένα σχέδιο νόμου για τη μείωση κατά 40% των εκπομπών CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα στην ΕΕ έως το 2030καθώς και την αύξηση του μεριδίου αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οχημάτων με χαμηλές εκπομπές, ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Αναλυτικότερα, στο σχέδιο νόμου που εγκρίθηκε, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρότεινε να τεθεί στο 40% ο στόχος για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στο σύνολο της ΕΕ για τα καινούργια αυτοκίνητα έως το 2030, υψηλότερα σε σύγκριση με τον στόχο του 30% που προτείνει η Επιτροπή – έτος αναφοράς 2021με ενδιάμεσο στόχο 20% έως το 2025. Ο νόμος θέτει επίσης παρόμοιους στόχους και για τα νέα φορτηγά.

Οι κατασκευαστές των οποίων ο μέσος όρος εκπομπών CO2 υπερβαίνει αυτούς τους στόχους, θα καταβάλουν πρόστιμο στον προϋπολογισμό της ΕΕ, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση των ικανοτήτων των εργαζομένων που επηρεάζονται από τις αλλαγές στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές(«ZLEVs») – (ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή οχήματα που εκπέμπουν λιγότερο από 50g CO2/kmέχουν μερίδιο αγοράς 35% από πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων και φορτηγών έως το 2030 και 20% έως το 2025.

Οι κατασκευαστές θα πρέπει να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές (ηλεκτρικά ή αυτά που εκπέμπουν λιγότερο από 50g CO2 ανά χιλιόμετρο) θα έχουν μερίδιο αγοράς 40% επί των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και φορτηγών μέχρι το 2030 και 20% μέχρι το 2025.

Το Κοινοβούλιο καλεί την Επιτροπή της ΕΕ να υποβάλει εντός δύο ετών σχέδια για δοκιμή εκπομπών CO2 σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης χρησιμοποιώντας μια φορητή συσκευή, όπως αυτή που χρησιμοποιήθηκε πρόσφατα για τα NOx.

Μέχρι τότε, οι εκπομπές CO2 πρέπει να μετρούνται με βάση δεδομένα που προέρχονται από τους μετρητές κατανάλωσης καυσίμων των αυτοκινήτωνΗ δοκιμή εκπομπών σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης πρέπει να τεθεί σε λειτουργία από το 2023.