Συντήρηση και χρήση του κλιματισμού στο αυτοκίνητο

Συντήρηση και χρήση του κλιματισμού στο αυτοκίνητο: Μάθετε τα πάντα για την σωστή χρήση και συντήρηση του πολύτιμου καλοκαιρινού σας σύμμαχου…

Οι μετεωρολόγοι προβλέπουν και για αυτό το καλοκαίρι ζέστη και ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες, οι οποίες δεν μας επηρεάζουν μόνο όταν βρισκόμαστε στο σπίτι ή στον χώρο εργασίας μας, αλλά και στο αυτοκίνητο μας. Καλοκαίρι είναι… λογικό λοιπόν είναι να κάνει και ζέστη να έχουμε και καύσωνες!!!

Δεδομένου μάλιστα ότι οι συνθήκες που επικρατούν στο εσωτερικό του είναι καθοριστικής σημασίας για τον τρόπο οδήγησης μας και την ασφάλεια την δική μας αλλά και τον υπολοίπων, διαπιστώνουμε αμέσως την αναγκαιότητα χρήσης κλιματισμού κατά τις ημέρες που ο υδράργυρος ανεβαίνει στα κόκκινα.

Το κλιματιστικό ή το air condition του αυτοκινήτου μας είναι σε θέση να μας δροσίσει και να μας εξασφαλίσει τις ευχάριστες συνθήκες ή μήπως θα μας δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα; Υπάρχουν κάποιες χρήσιμες συμβουλές που αν ακολουθήσουμε θα εκμεταλλευτούμε καλύτερα τις δυνατότητες του κλιματιστικού μας και δεν θα τρέχουμε την τελευταία στιγμή για να “μπαλώσουμε” την κατάσταση; Μήπως είναι καλύτερο να έχουμε ανοικτά τα τζάμια μας και να βάλουμε “τέλος” στα κλιματιστικά;

Αρχικά, θα πρέπει να ξέρουμε ότι το κλιματιστικό μας δεν παράγει “ψύξη” αλλά απομακρύνει το ποσό της θερμότητας από το εσωτερικό του αυτοκινήτου μας, οπότε το πρώτο που θα πρέπει να κάνουμε είναι να μην παρκάρουμε σε θέσεις που το όχημα μας θα είναι εκτεθειμένο στον ήλιο, γιατί η θερμοκρασία στο εσωτερικό μπορεί να είναι και διπλάσια αυτής του εξωτερικού χώρου… βέβαια και που να παρκάρουμε θα μου πείτε τώρα.

Για να διευκολύνουμε τη λειτουργία του κλιματισμού, πρέπει πρώτα να ανοίξουμε όλα τα παράθυρα, για να εξισορροπηθεί η θερμοκρασία του εσωτερικού με το εξωτερικό και στην συνέχεια να κινηθούμε με ανοικτά τα παράθυρα για λίγο έτσι ώστε να φύγει ο θερμός αέρας, με ταυτόχρονη λειτουργία του κλιματιστικού μας ή του air condition, αναλόγως τι διαθέτει το αυτοκίνητο μας, με σκοπό να μειώσουμε σταδιακά την θερμοκρασία στο εσωτερικό, αλλιώς υπάρχει ο κίνδυνος του θερμικού σοκ.

Το ίδιο ισχύει και όταν πλησιάζουμε στον προορισμό μας, για τον λόγο αυτό θα πρέπει να αυξήσουμε την θερμοκρασία του εσωτερικού σταδιακά, ώστε να αποφύγουμε την απότομη έκθεση μας στο θερμότερο εξωτερικό περιβάλλον.

Ιδιαίτερα για ηλικιωμένους ή παιδιά, όπου ο θερμορυθμιστικός μηχανισμός του οργανισμού τους δεν προσαρμόζεται γρήγοραη διαδικασία μετάβασης θα πρέπει να κρατήσει μεγαλύτερο χρόνο.

Τέλος, όσο και αν μας ευχαριστεί δεν πρέπει ποτέ να κατευθύνουμε το ρεύμα του κρύου αέρα επάνω μας. Ο κίνδυνος ψύξης είναι άμεσος, και γι’ αυτό θα πρέπει πάντοτε να κατευθύνουμε τον ψυχρό ρεύμα προς την οροφή του αυτοκινήτου, εκεί άλλωστε που συσσωρεύεται και ο θερμός αέρας.

klimatistiko-autokinitou-02
Σύμφωνα με τον κ. Αποστόλη Σαράντη, ειδικό σε θέματα κλιματισμού, μπορούμε να αυξήσουμε την απόδοση του κλιματιστικού συστήματος, αν ενεργοποιήσουμε την εσωτερική ανακύκλωση του αέρα. Με αυτό τον τρόπο, ο μηχανισμός δεν καταναλώνει πρόσθετο έργο, αφού απλώς διατηρεί σταθερή τη θερμοκρασία του ήδη ψυχρού αέρα, του οποίου, επιπλέον, το ποσοστό υγρασίας είναι ελάχιστο, έχοντας ήδη απομακρυνθεί. Το οξυγόνο όμως που περιέχει εξαντλείται, γι’ αυτό πρέπει να ενεργοποιούμε περιοδικά την είσοδο του εξωτερικού αέρα.

Ο κλιματισμός διατηρείται σε άριστη κατάσταση, αν τον θέτουμε σε λειτουργία επί πέντε λεπτά εβδομαδιαίως, καλοκαίρι και χειμώνα, ώστε να λιπαίνονται και να διατηρούνται ελαστικές οι τσιμούχες του μηχανισμού (μαζί με το ψυκτικό μέσον, στο κύκλωμα κυκλοφορεί και λιπαντικό υγρό). Διαφορετικά θα υπάρξει απώλεια του ψυκτικού μέσου. Αν το περιβάλλον είναι ψυχρό, ανοίγουμε και το καλοριφέρ, ώστε να “ισορροπήσουμε” τη θερμοκρασία.

Συντήρηση και χρήση του κλιματισμού στο αυτοκίνητο

Ο κ Σαράντης τονίζει ότι δεν πρέπει ποτέ να αμελούμε τη συντήρηση του κλιματιστικού μας συστήματος, ενώ συνεχίζοντας, μας αναφέρει ότι πρέπει κάθε 15.000 χλμ να γίνεται αλλαγή του φίλτρου καμπίνας διότι στους αεραγωγούς δημιουργούνται μύκητες και βακτήρια, ειδικά στα κλιματιστικά που δεν λειτουργούν συχνά.

Τέλος, πρέπει να εξασφαλίσουμε με κάθε τρόπο το συχνό έλεγχο της καλής κατάστασης (εξωτερικά), της καλής λειτουργίας και της στεγανότητας του συστήματος κλιματισμού του αυτοκινήτου μας. Φροντίζουμε ώστε να αντικαθίστανται τα μέρη που χρειάζονται αλλαγή στα προβλεπόμενα διαστήματα, πχ όπως το φίλτρο, ενώ καλό είναι να απευθυνόμαστε σε εξειδικευμένους τεχνικούς, μιας και… η υγεία του αναπνευστικού μας συστήματος, μάλλον κοστίζει κάτι παραπάνω από ένα σωστό service!!!

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook