listen live
ακούτε τώρα:

listen live
ακούτε τώρα:

ακολουθεί:

e-radio logo

Ήρθε και το πρώτο ταξί χωρίς τιμόνι…

Τα ρομποτικά ταξί που φέρνει η General Motors θα είναι η νέα πραγματικότητα στις μετακινήσεις από το 2019!!!

Τα ρομποτικά ταξί που φέρνει η General Motors θα είναι η νέα πραγματικότητα στις μετακινήσεις από το 2019!!!

Ρομποτικά ταξί χωρίς τιμόνι και πεντάλ θέλει να «ρίξει» στους δρόμους το 2019 η General Motors, η οποία έχει ήδη καταθέσει αίτηση για τη σχετική άδεια, ενώ έχει καθοριστεί και η περιοχή δοκιμών, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η γερμανική εφημερίδα Die Welt.

Με την πρώτη ματιά στον εσωτερικό χώρο του αυτοκινήτου, κάποιος μπορεί να διακρίνει πως στην πρώτη σειρά των καθισμάτων, το παρμπρίζ προσφέρει απεριόριστη θέα. Όμως με μια πιο προσεκτική ματιά γίνεται αντιληπτό ότι λείπουν κρίσιμα όργανα: το ταχύμετρο και το τιμόνι. Ακόμα και τα πεντάλ δεν είναι ορατά στο χώρο των ποδιών του καθίσματος του οδηγού, γράφει η Die Welt.

 

Έτσι θα ειναι το πρώτο πραγματικό ρομποτικό ταξί, που αναμένεται στους δρόμους των ΗΠΑ το επόμενο έτος. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors (GM), στην οποία παλαιότερα ανήκε και η Opelθέλει να φέρει το 2019 περίπου 2.500 αυτοκινούμενες εκδόσεις του ηλεκτρικού αυτοκινήτου Chevrolet Bolt στο δρόμο. Τώρα πολλοί κατασκευαστές πειραματίζονται με μερικώς ή και εντελώς αυτόνομα οχήματα, επισημαίνεται στο δημοσίευμα.

Το καλοκαίρι, η αυτόνομη οδήγηση γίνεται πραγματικότητα στο Αμβούργο

Τα αυτοκινούμενα δοκιμαστικά αυτοκίνητα προσφέρουν, τουλάχιστον θεωρητικά, την ευκαιρία στους επιβάτες να παρεμβαίνουν. Στις δοκιμές που γίνονται στους δρόμους υπάρχει πάντα ένας ειδικά εκπαιδευμένος οδηγός ο οποίος παρακάμπτει τον υπολογιστή σε περίπτωση λάθους.

Αυτό δεν θα είναι πλέον εφικτό με το μοντέλο Cruise AV της GM. Ακόμη και αν υπήρχε οδηγός δεν θα βοηθούσε, καθώς λείπουν τιμόνι και πεντάλΗ GM έχει ήδη ζητήσει άδεια από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ για ρομποτικά ταξί. Οι αρχές δεν έχουν δώσει ακόμη έγκριση, καθώς οι νόμοι δεν συμβαδίζουν με τον ρυθμό της τεχνολογικής ανάπτυξης. Το Cruise AV δεν μπορεί να συμμορφωθεί με ορισμένους κανόνες, σύμφωνα με την GMΓια παράδειγμα, με την απαίτηση να έχει ενσωματωμένο αερόσακο στο τιμόνι.

Έτσι η GM εξήγησε στις αρχές πως το Robo-Taxi θα παρέχει το ίδιο επίπεδο ασφάλειας χωρίς να τηρεί το γράμμα του νόμου. Για παράδειγμα με την εγκατάσταση αερόσακων συνοδηγού και στις δύο πλευρές. Ανοιχτό παραμένει βέβαια, εάν και πότε οι εμπειρογνώμονες του υπουργείου θα συμφωνήσουν με το πείραμα.

Η περιοχή εκκίνησης θα μπορούσε να είναι το Σαν Φρανσίσκο

Ωστόσο, πολλοί ανταγωνιστές ακολουθούν αυτήν την εξέλιξη. Παραδείγματος χάριν, όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα, η BMW δοκιμάζει ήδη στόλο αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων στην κίνηση, μέσα και γύρω από το Μόναχο. Η Daimler και η Bosch ανακοίνωσαν ένα κοινό robo-taxi για την αρχή της επόμενης δεκαετίας. Σε αυτό προστέθηκαν νέοι ανταγωνιστές, όπως η Tesla.

Ακόμη, η Google έχει ήδη πριν μερικά χρόνια δοκιμάσει αυτοκίνητα χωρίς τιμόνι, φυσικό αέριο και φρένο, τα οποία κατασκεύασε η θυγατρική της εταιρεία Waymo. Ωστόσο όταν αυτά κινούνται στον δρόμο με επιβάτες, διαθέτουν τιμόνι και πεντάλ, ώστε να υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης σε περίπτωση ανάγκης.

Πάντως, η Waymo έχει σε ετοιμότητα έναν στόλο Chrysler-Minivans, στα οποία επιθυμεί μέσα στο 2019 να καταργήσει τους δοκιμαστικούς οδηγούςΣε περίπτωση οι επιβάτες έχουν επιφυλάξεις, μπορούν να παρέμβουν οι ίδιοι.

Η GM αρχικά θέλει να χρησιμοποιήσει τα robo-taxis μόνο σε καλά καθορισμένες περιοχές. Πιθανότερο η εκκίνηση να γίνει από το κέντρο του Σαν Φρανσίσκοόπου η εταιρεία έχει ήδη αποκτήσει εμπειρία με αυτόνομα οχήματα που εξακολουθούν να έχουν τιμόνια και πεντάλ.

Οι χρήστες μπορούν να καλέσουν τα ρομποτάκια ταξί μέσω της εφαρμογής για κινητά. Κατά την άφιξη του οχήματος ρυθμίζονται αυτόματα ο κλιματισμός και το σύστημα ψυχαγωγίας, σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις του χρήστη. Μέσα στο αυτοκίνητο θα υπάρχουν οθόνες αφής για να παρακολουθήσετε τη διαδρομή και να έρθετε σε επαφή με ένα κέντρο εξυπηρέτησης.

Στην οθόνη θα εμφανίζεται επίσης ένα κουμπί, το μόνο που επιτρέπει παρέμβαση στην οδήγηση: Πατώντας το σε περίπτωση ανάγκης η πορεία του αυτοκινήτου διακόπτεται άμεσα πριν από την ολοκλήρωση της διαδρομής.