listen live
ακούτε τώρα: 14:00-16:00

Derby (Μανώλης Θέμελης)

listen live
ακούτε τώρα: 14:00-16:00

Derby (Μανώλης Θέμελης)

ακολουθεί: 16:00-18:00

Σύνδεση με Real fm (Γιώργος Γεωργίου)

e-radio logo

Ετοιμάζουν “ιστορική” πορεία διαμαρτυρίας!!!

Ιδιοκτήτες ιστορικών αυτοκινήτων ετοιμάζουν… “απόβαση” στην Αθήνα για να διαμαρτυρηθούν με αφορμή πρόσφατη ΚΥΑ που αλλάζει το καθεστώς κυκλοφορίας τους!!!

Ιδιοκτήτες ιστορικών αυτοκινήτων ετοιμάζουν… “απόβαση” στην Αθήνα για να διαμαρτυρηθούν με αφορμή πρόσφατη ΚΥΑ που αλλάζει το καθεστώς κυκλοφορίας τους!!!

Ας δούμε τα πράγματα από την αρχή…

Η κοινή υπουργική απόφαση με ΦΕΚ 3641- 16/10/2017, που φέρει τις υπογραφές του Ευκλείδη Τσακαλώτου και του Χρήστου Σπίρτζη, απαγορεύει την κυκλοφορία των οχημάτων με ιστορικές πινακίδες, απειλώντας τους ιδιοκτήτες με πρόστιμο 1.500 ευρώ.

Οι ιδιοκτήτες χαρακτηρίζουν “ταφόπλακα” για τα οχήματά τους την τροποποίηση του νόμου με το νέο ΦΕΚ

Στην Ελλάδα υπάρχουν 3 ομοσπονδίες κλασικών οχημάτων (ΕΛΠΑ, ΦΙΛΠΑ, ΕΟΟΕ) και δεκάδες τοπικές λέσχες που ανάμεσα σε άλλα συμβάλουν στην ανάδειξη του ενδιαφέροντος που παρουσιάζει το κλασικό όχημα.

Από εδώ και στο εξής και με απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών τα αυτοκίνητα αυτά δεν θα μπορούν να κινούνται πλέον στους δρόμους. Κι αυτό, γιατί όπως αναφέρεται σε τροπολογία που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (16 Οκτωβρίου, αριθμός φύλλου 3641), τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος θα πρέπει να μεταφέρονται πάνω σε τρέιλερ!

Αν μετά από έλεγχο διαπιστωθεί πως ένα ιστορικό όχημα με τις ανάλογες πινακίδες των ΕΛΠΑ, ΕΟΟΕ, και ΦΙΛΠΑ κυκλοφορεί σε δημόσιο δρόμο τότε προβλέπεται πρόστιμο για τον ιδιοκτήτη του ύψους 1.500 ευρώ. Αν μάλιστα οδηγείται από άλλο πρόσωπο το συνολικό πρόστιμο που επιβάλλεται ανέρχεται σε 3.000 ευρώ.

Η αλλαγή στο καθεστώς κίνησης των ιστορικών αυτοκινήτων γίνεται για να περιοριστούν τα φαινόμενα κατάχρησης από τους ιδιοκτήτες τους, που δεν πλήρωναν τέλη κυκλοφορίας ή ασφάλιστρα, ενώ την ίδια στιγμή ενοικίαζαν τα αυτοκίνητά τους για γάμους και λοιπές εκδηλώσεις. Έτσι πλέον αν θέλει κάποιος να χρησιμοποιεί το ιστορικό του αυτοκίνητο θα πρέπει να βγάλει κανονικές πινακίδες.

Τα ιστορικά αυτοκίνητα που υπάρχουν στην Ελλάδα και είναι καταγεγραμμένα σε λέσχες ξεπερνούν τις 10.000.

Ωστόσο, στις 8/11/2017 η Ε.Ο. ΦΙΛ.Π.Α. είχε συνάντηση με τον Γεν. Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Θάνο Βούρδα παρουσία και του Υφυπουργού κ. Νίκου Μαυραγάνη, με την συνάντηση να γίνεται σε καλό κλίμα με σκοπό την τροποποίηση της Κ.Υ.Α. Α οικ. 55972-3112/2017 – ΦΕΚ 3641/Β/16-10-2017.

Δείτε στην συνέχεια μια πολύ ενδιαφέρουσα άποψη του κ. Μιχάλη Ρασιδάκηγνωστού για την δράση του στο χώρο του ιστορικού αυτοκινήτου στην Κρήτη αλλά και στην Ελλάδα γενικότερα (www.ExpoClassic.gr και www.ClassicFestival.gr), που δημοσιεύτηκε στο forum historicracing.gr.

“Η δική μου άποψη για το νέο ΦΕΚ και την κυκλοφορία των ιστορικών αυτοκινήτων.

Αντι να πηγαινοέρχονται προσχέδια νόμου, ΚΥΑ, ΦΕΚ κλπ ανάμεσα σε ομοσπονδία και υπουργείο και να συντονίζετε 5-μελής επιτροπές και συναντήσεις επί των συναντήσεων και πάει λέγοντας … γιατί δεν ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ η ευρωπαϊκή νομοθεσία στα ιστορικά αυτοκίνητα ?
Δεν θέλει το υπουργείο μεταφορών να διαχειριστεί 14.000 ιστορικές πινακίδες ? Αφού διαχειρίζεται 5.000.000 κανονικές πινακίδες …Θα του πέσουν βάρος οι 14.000 ??

Να γίνει η διαχείρηση αυτών των πινακίδων με τις εξής παραμέτρους:
1. Κανονικές λευκές πινακίδες με το διακριτικό Η εμπρός (Ηistoric) – και όχι κίτρινες, μπλε, πορτοκαλί που μόνο στο Ελλαδιστάν συμβαίνει αυτό … (άλλη μια παγκόσμια πρωτοτυπία !!)
2. Καταργηση των τεκμηρίων κυβικών κ.λ.π. και να ΜΗΝ δηλώνονται στην εφορία αυτά τα αυτοκίνητα που έχουν τέτοιες πινακίδες (ατέλεια ως ελάχιστη ανταμοιβή που επιβιώνουν !!!)
3. Διαβάθμιση ελάχιστων τελών κυκλοφορίας με βάση την ηλικία και όχι τον κυβισμό ή την αξία. Δηλαδή πριν το 1950 ΜΗΔΕΝΙΚΑ τελη κυκλοφορίας, από 1950 – 1975 μόνο 50 ευρω και από 1975 – 1988 μόνο 100 ευρω.
4. Προσαρμογή των ασφαλίστρων από τις ασφαλιστικές εταιρείες με διαφορα προγραμματα ώστε να έχει επιλογές ο ιδιοκτήτης
5. Ελεύθερη κυκλοφορία των κλασικών οχημάτων αφού το υπέροχο αυτό θέαμα ΠΡΕΠΕΙ να το απολαμβάνουν ΟΛΟΙ και όχι μόνο τα συνεργεία και οι συναντήσεις που καθορίζουν οι λέσχες…
6. Οσοι επιθυμούν να έχουν επιχειρηματική εκμετάλευση των ιστορικών αυτοκινήτων ήδη εδω και ενα χρόνο υπάρχει ΚΑΔ (κωδικός ασκησης δραστηριότητας) στην εφορία όπου ο ενδιαφερόμενος μπορεί να πάρει και να το εξασκεί νομιμα (η δραστηριότητα λέγεται “ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ με ΟΔΗΓΟ”). Ετσι θα υπάρχουν και έσοδα από το ΦΠΑ και φόρο στο κράτος.

Αυτές είναι καποιες σκέψεις για μόνιμη επίλυση του προβλήματος …
Ολα τα άλλα για 2 μερες το μηνα, για Τεταρτες στα συνεργεία, για το 3ο Σαββατο κάθε μηνα, για την ατελείωτη χαρτούρα που πρεπει να έχει ο ιδιοκτητης στο ντουλαπάκι (και ουδέποτε θα κατανοήσει το αστυνομικό όργανο που θα κάνει τον έλεγχο) ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟ και ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ και η ΑΣΑΦΕΙΑ θα πηγαίνει σύνεφο….

Ο θεός να φωτίσει τους “σοφούς” και να βγαλουν μια ΣΩΣΤΗ και ΜΟΝΙΜΗ απόφαση …

Y.Γ. Με την παραπάνω πρόταση δεν μειώνεται ο ρόλος των λεσχών – ομοσπονδιών. Απλά θα πάψουν να είναι εκδότες ή διαχειριστές πινακίδων .. Καμμια λέσχη στον κόσμο δεν ασχολείται με πινακίδες ..

Εχουν σοβαρότερο ρόλο !!
Φανταστείτε να πρέπει να διαχειριστούν την “περιορισμένη” κυκλοφορία που ευαγγελίζεται ο τροποποιημένος ΦΕΚ όταν σε ένα μηνα θα πρέπει να δέχονται εκατοντάδες αιτήματα για μετακίνηση σε συνεργεία ή για τις 2 ημέρες που θα δικαιούται να το κυκλοφορεί ο ιδιοκτητης του … Θα χρειαστεί να έχουν 10 γραμματείς και τηλεφωνικό κέντρο … Θα γίνει ένα ΜΠΑΧΑΛΟ … Είναι πλήρως ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΟΣ …

Ο ρόλος των λεσχών κατά τη γνώμη μου θα μπορούσε να είναι:
1. Διοργάνωση ιστορικών ράλυ (regularity)
2. Διοργάνωση στατικών εκθέσεων, καλιστείων κ.λ.π.
3. Πιστοποίηση και έλεγχος ιστορικών αυτοκινήτων των μελών και προετοιμασία φακέλου προς έκδοση πινακίδων από τη διεύθυνση συγκοινωνιών του υπουργείου.
4. Συμβουλές στα μέλη της για θέματα αποκατάστασης οχημάτων ή κανόνων των regularity
5. Συνεύρεση στο εντευκτήριο με τα μέλη της λέσχης μια φορά τη βδομάδα.
6. Διαφορες εκδηλώσεις σε γιορτές, επετείους κ.λ.π. για τη σύσφιξη των σχέσεων ανάμεσα στα μέλη τους.
7. Πολιτιστικές επισκέψεις σε μουσεία ή ταξίδια στο εξωτερικό ή συζητήσεις διαφόρων θεμάτων”

Και στην συνέχεια η ιδέα – παρακίνηση για μια “ιστορική” πορεία διαμαρτυρίας με απόβαση των ιδιοκτητών κλασικών οχημάτων στην Αθήνα και στάθμευση τους στην Βουλή!!! Άνετα αυτή η δράση θα μπορούσε να πάρει και το όνομα… “Concours d’Elegance à la Maison des Grecs”!!!

Υ.Γ. Η παραπάνω εκδήλωση διαμαρτυρίας τονίζεται ότι ουδεμία σχέση δεν έχει με τις επίσημες απόψεις ή δράσεις των εδώ τοπικών λεσχών (ΛΕΚΟ, ΣΙΠΑΚ, κλπ) που είναι και οι νόμιμοι φορείς που εκπροσωπούν τον χώρο του κλασικού οχήματος σε επίπεδο Κρήτης…