listen live
ακούτε τώρα: 10:00-12:00

Σύνδεση με Real fm - (Νίκος Χατζηνικολάου)

listen live
ακούτε τώρα: 10:00-12:00

Σύνδεση με Real fm - (Νίκος Χατζηνικολάου)

ακολουθεί: 12:00 -14:00

Ανατροπή & Πέναλτι - (Nίκος Μαρκάκης)

e-radio logo

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ερευνά VW για dieselgate και BMW για καρτέλ!!!

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην επίθεση κατά γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών που μέχρι σήμερα έκαναν ότι ήθελαν…

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην επίθεση κατά γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών που μέχρι σήμερα έκαναν ότι ήθελαν…

Επιθετικές κινήσεις της Ε.Ε. κατά γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών που έως σήμερα βρίσκονταν στο απυρόβλητο, κάνοντας ουσιαστικά ό,τι ήθελαν.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πραγματοποίησε ελέγχους στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW στο πλαίσιο της έρευνάς της για μια υπόθεση καρτέλ στην οποία εμπλέκονται συνολικά πέντε μεγάλες γερμανικές εταιρείες. Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η ίδια η BMW, ο έλεγχος αυτός, στα γραφεία της στο Μόναχο, σχετίζεται με την έρευνα που είχε αποκαλυφθεί από τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης τον περασμένο Ιούλιο.

Σύμφωνα με το περιοδικό Der Spiegel, που έφερε στο φως της δημοσιότητας την υπόθεση, στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών BMW, Daimler, Volkswagen, Audi και Porsche συναντιούνταν μυστικά επί περισσότερα από 20 χρόνια προκειμένου να εναρμονίζουν τις πρακτικές τους σε διάφορα τεχνικά θέματα, όπως για παράδειγμα στο σύστημα φιλτραρίσματος των εκπομπών ρύπων. Το γεγονός αυτό ενδέχεται να έβλαψε τους καταναλωτές αλλά και τους υπεργολάβους των εταιρειών.

Σήμερα, η Επιτροπή ανακοίνωσε απλώς ότι έκανε ελέγχους σε μια αυτοκινητοβιομηχανία (την οποία δεν κατονόμασε) στη Γερμανία. Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε στις 16 Οκτωβρίου. “Οι επιθεωρήσεις είναι προκαταρκτικά στάδια στο πλαίσιο των ερευνών για ύποπτες δραστηριότητες που καταπατούν τον ανταγωνισμό”, πρόσθεσε.

Τα καρτέλ απαγορεύονται στην ΕΕ επειδή βλάπτουν τον ανταγωνισμό αλλά και τους καταναλωτές. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να επιβάλει βαριά πρόστιμα σε εταιρείες που παραβιάζουν αυτήν την απαγόρευση. Τον Ιούλιο του 2016 είχε επιβάλει πρόστιμο 2,93 δισεκατομμυρίων ευρώ σε τέσσερις βιομηχανίες κατασκευής φορτηγών που επί 14 χρόνια εναρμόνιζαν τις τιμές των προϊόντων τους.

Παράλληλα, υπό τον αυστηρό έλεγχο της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (της OLAF), βρίσκεται το σκάνδαλο για τις εκπομπές ρύπων σε χιλιάδες αυτοκίνητα που κατασκεύασε η γερμανική εταιρεία Volkswagenσύμφωνα με την απάντηση του επιτρόπου Γκίντερ Έτινγκερ, σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Νίκου Ανδρουλάκη.

Η OLAF έχει επίσης απευθύνει συστάσεις στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ)η οποία χρηματοδότησε την Volkswagen για την κατασκευή κινητήρα, που αποδείχθηκε τελικά ότι χρησιμοποιούσε παράνομο λογισμικό. Ο κ. Ανδρουλάκης ζητά από τον αρμόδιο επίτροπο Γκίντερ Έτινγκερνα πληροφορηθεί αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προβεί σε ενέργειες για την τιμωρία των υπευθύνων, αν έχουν προβλεφθεί κυρώσεις και αν η έρευνα έχει επεκταθεί και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που λαμβάνουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Ο επίτροπος Έτινγκερ απαντά ότι έχει διαβιβαστεί η τελική έκθεση στις αρμόδιες γερμανικές αρχές κι έχουν γίνει συστάσεις στην ΕΤΕπ να αναλάβει ενεργό δράση για την εφαρμογή της πολιτικής της για την καταπολέμηση της απάτης.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ