listen live
ακούτε τώρα:

listen live
ακούτε τώρα:

ακολουθεί:

e-radio logo

Πράσινο φως για χρήση ρομποτικών ΙΧ αυτόνομης οδήγησης

Πράσινο φως έδωσαν οι ΗΠΑ για χρήση ρομποτικών ΙΧ αυτόνομης οδήγησης.

Πράσινο φως έδωσαν οι ΗΠΑ για χρήση ρομποτικών ΙΧ αυτόνομης οδήγησης.

Μία επιτροπή της αμερικανικής Γερουσίας ενέκρινε ομόφωνα νομοσχέδιο που προβλέπει την επιτάχυνση των διαδικασιών για την χρήση ρομποτικών οχημάτων αυτόνομης οδήγησης χωρίς ανθρώπινο έλεγχο.

Το νομοσχέδιο αυτό πρέπει να ψηφιστεί από την ολομέλεια της Γερουσίας, ενώ φαίνεται ότι θα εγκριθεί και από το αναφερόμενο νομοθετικό σώμααυξάνοντας τα κέρδη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τις εταιρίες υψηλής τεχνολογίας, αλλά και τις εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων, επισπεύδοντας την ημέρα που θα δουν τα ρομποτικά αυτοκίνητα να μεταφέρουν επιβάτες στους ίδιους δρόμους με αυτά που οδηγούνται από τους ανθρώπους.

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως, η General Motors Co, η Alphabet Inc, αλλά και η Ford Motor Co υποστήριξαν την νομοθετική προώθηση και έγκριση του νομοσχεδίουμε τις οργανώσεις για την ασφάλεια της οδήγησης και των αυτοκινήτων να τάσσονται υπέρ της υιοθέτησης περισσότερων μηχανισμών ασφάλειας.

Παράλληλα, οι ίδιες οργανώσεις δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν την προσπάθειά τους για την δρομολόγηση αλλαγών προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας.

Ωστόσο, το νομοσχέδιο αυτό δεν θα επισπεύσει τις διαδικασίες για τα ρομποτικά φορτηγά μεταφοράς εμπορευμάτων, τα οποία και δεν χαρακτηρίζονται ως άμεσης προτεραιότητας, παρά την υποστήριξη που έχουν εξασφαλίσει από αρκετούς Γερουσιαστές του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος.

Η Επιτροπή Εμπορίου, Επιστημών και Μεταφορών της Γερουσίας ενέκρινε το σχετικό νομοσχέδιο, ενώ η Βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε ένα παρόμοιο νομοθέτημα τον προηγούμενο μήνα.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα μπορούν να επιτύχουν την εξαίρεση από κανόνες ασφαλείας που απαιτούν τον ανθρώπινο έλεγχο στην οδήγηση.

Από την πλευρά τους, οι αμερικανικές πολιτείες θα έχουν την δυνατότητα θέσπισης κανόνων για την δημόσια καταγραφή των ρομποτικών αυτοκινήτων αυτόνομης οδήγησης, την έκδοση αδειών, την αστική ευθύνη, την ασφάλιση, αλλά και την διεξαγωγή ελέγχων ασφάλειας. Ωστόσο, οι αμερικανικές πολιτείες δεν θα έχουν αρμοδιότητες σχετικές με τον καθορισμό των επιδόσεων των ρομποτικών αυτοκινήτων.

Ο Ρεπουμπλικάνος Γερουσιαστής Τζον Θουν που προεδρεύει στην αρμόδια επιτροπή της Γερουσίας τόνισε ότι το νομοσχέδιο αυτό “υπογραμμίζει την διακομματική επιθυμία για την εξέλιξη της τεχνολογίας των ρομποτικών αυτοκινήτων… Τόσο η ασφάλεια, όσο και τα οικονομικά οφέλη των ρομποτικών αυτοκινήτων, είναι πολύ σημαντικά για να καθυστερούν,” τόνισε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Από την άλλη μεριά, ο Δημοκρατικός Γερουσιαστής Ρίτσαρντ Μπλούμενταλ επεδίωξε να τροποποιήσει το νομοσχέδιο για την απαίτηση να είναι δυνατή η ανάκτηση ελέγχου του οχήματος από τον άνθρωπο σε περίπτωση ανάγκης. Ωστόσο, απέσυρε την πρότασή του. Μερικά από τα μέλη της Γερουσίας υποστήριξαν ότι θα είναι πιο επικίνδυνη η πρόβλεψη ανάληψης του ελέγχου από τον άνθρωπο σ’ ένα ρομποτικό αυτοκίνητο.

Παρά την θετική προοπτική ψήφισης του νομοσχεδίου στην ολομέλεια, όσοι αναπτύσσουν την τεχνολογία ρομποτικών αυτοκινήτων βρίσκονται αντιμέτωποι με σοβαρές τεχνολογικές προκλήσεις.

Πρέπει επίσης να επιλυθούν τα προβλήματα στον δρόμο για την συνύπαρξη μεταξύ ρομποτικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων που οδηγούν οι άνθρωποι.

Η αυτοκινητοβιομηχανία GM γνωστοποίησε στην Καλιφόρνια ότι τα ρομποτικά της αυτοκίνητα ενεπλάκησαν σε ατυχήματα τον Σεπτέμβριο. Η ίδια αυτοκινητοβιομηχανία υποστήριξε ότι τα ατυχήματα προκλήθηκαν από οδηγούς άλλων αυτοκινήτων κι έναν δικυκλιστή που έπεσε επάνω στα ρομποτικά αυτοκίνητα.

Ωστόσο, ούτε η Βουλή των Αντιπροσώπων, ούτε η Γερουσία θα εγκρίνουν την ρομποτική τεχνολογία αυτοκινήτων για οχήματα άνω των 4,5 τόνων όπως επιδιώκεται από τις εταιρίες που κατασκευάζουν φορτηγά.

Τα εργατικά συνδικάτα από την πλευρά τους έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους για την ασφάλεια, αλλά και για τις επιπτώσεις στα θέματα εργασίας που θα επιφέρει η αξιοποίηση των επαγγελματικών οχημάτων ρομποτικής τεχνολογίας. Η στάση των συνδικάτων κινητοποίησε τους Δημοκρατικούς να μην αποδεχτούν τις προβλέψεις του νομοσχεδίου που είχαν ως σημείο αναφοράς την εφαρμογή κι αξιοποίηση της ρομποτικής τεχνολογίας για τα μεγαλύτερα επαγγελματικά οχήματα.

Ο πρόεδρος της εργατικής ένωσης (Teamsters) Τζιμ Χόφα δήλωσε ότι: “Η ασφαλής ανάπτυξη της προηγμένης ρομποτικής τεχνολογίας στην οδήγηση βαρέων οχημάτων πρέπει να συμπεριλάβει ζητήματα που σχετίζονται με την πρόκληση δυστυχημάτων και είναι σημαντικά για την βιομηχανία των οχημάτων. Οι συνέπειες από την χρήση της τεχνολογίας θα πρέπει να συνυπολογιστούν τώρα κι όχι μετά την από την εφαρμογή της,” τόνισε ο Χόφα. Παράλληλα, υποστήριξε ότι το Κογκρέσο θα πρέπει να εξετάσει τις επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής στην αγορά εργασίας των ΗΠΑ.

Οι εταιρίες, Tesla Inc, Alphabet και Uber Technologies Inc μαζί με άλλες έχουν γνωστοποιήσει ότι εργάζονται στην τεχνολογία ανάπτυξης ρομποτικών αυτοκινήτων αυτόνομης οδήγησης.

Μετά από εκτεταμένες διαπραγματεύσεις, στο νομοσχέδιο έχουν συμπεριληφθεί προβλέψεις για τα δικαιώματα άσκησης ποινικών διώξεων κατά των εταιριών που κατασκευάζουν προβληματικά αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης. Μέσα σε χρονικό διάστημα τριών ετών το νομοσχέδιο θα επιτρέπει στην κάθε αυτοκινητοβιομηχανία την πώληση 80.000 οχημάτων αυτόνομης οδήγησης σε ετήσια βάση με την προϋπόθεση ότι θα έχουν αποδείξει ότι τα οχήματά τους είναι ασφαλή, παρά τις αντίθετες θέσεις των οργανώσεων για τα οχήματα ανθρώπινης οδήγησης.

Τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του νομοσχεδίου θα επιτρέπεται η κυκλοφορία 15.000 οχημάτων ανά κατασκευαστή, με τον αριθμό αυτό να προσαρμόζεται στα 80.000 οχήματα, μέσα στην τριετία, με την προοπτική τα οχήματα ν’ αυξηθούν στις 100.000 κατά το ίδιο χρονικό διάστημα. Η οροφή αυτή του αριθμού της παραγωγής των οχημάτων αυτόνομης οδήγησης θα εξαλειφθεί μετά τον τέταρτο χρόνο.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters