listen live
ακούτε τώρα: 19:00-20:00

"Κορίτσια για Μπάλα" - Αντζελίνα Μαυράκη και Ειρήνη Άγα

listen live
ακούτε τώρα: 19:00-20:00

"Κορίτσια για Μπάλα" - Αντζελίνα Μαυράκη και Ειρήνη Άγα

ακολουθεί: 20:00-22:00

Θύρα 8 - (Μανώλης Σαρρής)

e-radio logo

Η Εφορία ψάχνει… τα εταιρικά αυτοκίνητα!!!

Το ΥΠΟΙΚ ξεσκονίζει τα πολυτελή δήθεν εταιρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα με βαλκανικές πινακίδες!!!

Το ΥΠΟΙΚ ξεσκονίζει τα πολυτελή δήθεν εταιρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα με βαλκανικές πινακίδες!!!

Τη «φάμπρικα» των πολυτελών αυτοκινήτων με βαλκανικές πινακίδες, τα οποία κυκλοφορούν στην Ελλάδα ως δήθεν εταιρικά, έχει βάλει στο στόχαστρό του το υπουργείο Οικονομικών, όπως γράφει σχετικά και το economy365.gr.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου, στους ελληνικούς δρόμους υπάρχουν περίπου 30.000 – 50.000 τέτοια οχήματα, εκ των οποίων τα μισά δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου.

Ο αριθμός των αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες (κατά προτίμηση Βαλκανικές και μάλιστα Βουλγάρικες λόγω της πολύ χαμηλής φορολογίας) σχεδόν πενταπλασιάστηκε τα τελευταία επτά χρόνια, με πρόσχημα τη «μετανάστευση» χιλιάδων ελληνικών επιχειρήσεων στα γειτονικά κράτη.

Πολλά αυτοκίνητα δηλώθηκαν ως εταιρικά και με αυτόν τον τρόπο αρκετοί Έλληνες γλίτωναν ένα σημαντικό μέρος από το ετήσιο κόστος κατοχής ενός Ι.Χ. (π.χ. τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα, τεκμήρια, τέλη ταξινόμησης κ.ά.) αφού τα συγκεκριμένα βάρη είναι σημαντικά χαμηλότερα σε σχέση με την Ελλάδα.

Υπολογίζεται ότι περίπου 30.000 – 50.000 αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες κυκλοφορούν στη χώρα μας. Το οικονομικό επιτελείο έχει βάλει ψηλά τον πήχη και ελπίζει ότι θα ελέγξει όλα αυτά τα αυτοκίνητα, προκειμένου να διαπιστώσει εάν διαθέτουν τα απαραίτητα έγγραφα.

Τα συνεργεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων έχουν πιάσει δουλειά και τα αποτελέσματα του 8μήνου Ιανουαρίου – Αυγούστου είναι αποκαλυπτικά.

Ελέγχθηκαν πάνω από 5.100 οχήματα και βρέθηκαν παραβάσεις σε 477 από αυτά. Δηλαδή, περίπου ένα στα δέκα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες, δεν δικαιούται να κυκλοφορεί στην Ελλάδα.

Άμεσα, δεσμεύτηκαν αυτά τα οχήματα (τα περισσότερα είναι πολυτελή) που βρέθηκαν με ελλείψεις και επιβλήθηκαν πρόστιμα, τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν αρκετά υψηλά (έως και 10.000 ευρώ) καθώς συνδέονται με τον κυβισμό του αυτοκινήτου.

Οι περισσότερες παραβάσεις εντοπίζονται στη Βόρεια Ελλάδα (προφανώς λόγω γειτνίασης με τις Βαλκανικές χώρες) όπου το ποσοστό παραβατικότητας ξεπερνά το 50%.

Τα χαρτιά που πρέπει να βρίσκονται πάντα μέσα σε αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες, μεταξύ άλλων, είναι:

Μία βεβαίωση τελωνείου ότι το όχημα «έλλειπε» από την Ελλάδα τουλάχιστον έξι μήνες μέσα στο χρόνο

Ένα επικυρωμένο αντίγραφο για τη σύμβαση εργασίας

Μία βεβαίωση ότι έχουν κατατεθεί όλες οι προβλεπόμενες φορολογικές δηλώσεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην τρίτη χώρα

Μία βεβαίωση για την καταβολή ασφαλιστικών εισφορών

Ένα αποδεικτικό του ετήσιου τζίρου στην τρίτη χώρα

Στις περιπτώσεις που εντοπίζονται παραβάτες και επιβάλλονται πρόστιμα, ο κάτοχος του Ι.ΧΧ. έχει τρεις επιλογές (αφού πρώτα πληρώσει το πρόστιμο):

Να κάνει κανονικό εκτελωνισμό με καταβολή των νόμιμων δασμών και φόρων, ώστε να μπορεί να κυκλοφορεί στην Ελλάδα.

Να κάνει εξαγωγή του Ι.Χ. μέχρι να βρεθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ώστε κάποια στιγμή να επιστρέψει στην Ελλάδα (είναι η πλέον συνηθισμένη επιλογή).

Να «αφήσει» το όχημα στην κατοχή του Δημοσίου.