Είναι ασφαλή τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα;

Η Kaspersky Lab και το IAB παρουσίασαν την πρώτη Ετήσια Μελέτη για τα Διασυνδεδεμένα Αυτοκίνητα…

Η Kaspersky Lab και το IAB παρουσίασαν την πρώτη Ετήσια Μελέτη για τα Διασυνδεδεμένα Αυτοκίνητα…

Η Kaspersky Lab και το Interactive Advertising Bureau (IAB) της Ισπανίας παρουσίασαν την πρώτη «Ετήσια Μελέτη για τα Διασυνδεδεμένα Αυτοκίνητα».

Η συγκεκριμένη μελέτη εξετάζει κατά πόσο τα προσωπικά δεδομένα, οι ενημερώσεις λογισμικού και οι mobile εφαρμογές για τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα αποτελούν πιθανούς στόχους για τους ψηφιακούς εγκληματίες.

Σήμερα, τα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν μόνο ηλεκτρονικά βοηθήματα για την οδήγηση, αλλά προσφέρουν και δυνατότητες πρόσβασης σε κοινωνικά δίκτυα και λογαριασμούς email, σύνδεσης με smartphone, υπολογισμού διαδρομής κλπ.

Οι τεχνολογίες αυτές προσφέρουν μεγάλα πλεονεκτήματα στους οδηγούς, φέρνουν, όμως, και νέους κινδύνους για τους χρήστες. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η ανάλυση των παραγόντων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ψηφιακές επιθέσεις και ατυχήματα.

Τα προσωπικά δεδομένα, οι ενημερώσεις και οι εφαρμογές των smartphone για αυτά τα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αποτελέσουν τρεις ξεχωριστούς φορείς επίθεσης για τους ψηφιακούς εγκληματίες.

Σύμφωνα με τον Vicente Diaz, Principal Security Researcher της Kaspersky Lab “οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορεί να ανακαλύψουν ότι οι κωδικοί τους έχουν κλαπεί. Με αυτό τον τρόπο, η θέση του οχήματός τους θα μπορούσε να εντοπιστεί, ενώ οι πόρτες του θα μπορούσαν να ξεκλειδωθούν εξ αποστάσεως”.

Η ανάλυση της Kaspersky Lab, η οποία βασίστηκε στη μελέτη του συστήματος ConnectedDrive της BMW, εντόπισε αρκετούς πιθανούς φορείς ψηφιακών επιθέσεων, όπως τα κλεμμένα στοιχεία ταυτότητας, οι mobile εφαρμογές, οι ενημερώσεις λογισμικού και οι επικοινωνίες.

Η μελέτη εξετάζει ακόμα τη συνδεσιμότητα με το Διαδίκτυο και τις κορυφαίες εφαρμογές στον ισπανικό κλάδο του αυτοκινήτου. Επιπλέον, αναλύει τα επιχειρηματικά μοντέλα και τις μελλοντικές τάσεις για τις πλατφόρμες συνδεσιμότητας.

Η έκθεση, η οποία αναλύει 21 διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων, έχει καταλήξει στα εξής συμπεράσματα:

Υπάρχει μεγάλος κατακερματισμός στους τομείς των λειτουργικών συστημάτων, των λειτουργιών σύνδεσης και των εφαρμογών.

Οι δωρεάν υπηρεσίες έχουν χρονικούς περιορισμούς: πολλοί κατασκευαστές προσφέρουν δωρεάν συνδρομή μόνο για ορισμένο χρονικό διάστημα

Υπάρχουν προβλήματα κάλυψης, καθώς πολλές online υπηρεσίες χρειάζονται σύνδεση 3G

Χρήση δεδομένων: Ορισμένοι χρήστες θα πρέπει να πληρώσουν για επιπλέον δεδομένα

Φωνητικοί οδηγοί: Χρησιμοποιείται από τα περισσότερα μοντέλα, καθώς είναι ένας από τους ασφαλέστερους τρόπους για τον έλεγχο της συνδεσιμότητας.

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook