Τέλη κυκλοφορίας του 2011…

Τέλη κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων για το 2011…

Σύμφωνα και με την χθεσινή επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών, τα νέα τέλη κυκλοφορίας που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων  θα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία αφορά όλους τους τωρινούς ιδιοκτήτες οχημάτων και όσους σκέφτονται να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους 2010, οι οποίοι θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με βάση αποκλειστικά τον κυβισμό του οχήματος τους. Ενώ στην δεύτερη κατηγορία θα μπουν όσοι σκέφτονται να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο με το νέο έτος 2011, οι οποίοι θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων CO2, ανεξάρτητα από την τεχνολογία του αυτοκίνητου (υβριδικό, diesel, συμβατικής τεχνολογίας). Σ’ αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι αρκετά τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων CO2 σε σχέση με άλλα υβριδικά, ενώ ακόμα χαμηλότερες εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα -αέριο στο οποίο οφείλεται και το φαινόμενο του θερμοκηπίου- συναντάμε σε αυτοκίνητα που κινούνται με diesel.  Η σημαντικότερη αλλαγή στα νέα τέλη κυκλοφορίας είναι φυσικά η κατάργηση του κριτηρίου παλαιότητας, το οποίο είχε αναγκάσει χιλιάδες ιδιοκτήτες να καταθέσουν τις πινακίδες των οχημάτων τους το 2010, μιας και στις περισσότερες περιπτώσεις το κόστος για τα τέλη ήταν σαφώς μεγαλύτερο ακόμα και από την ίδια την αξία του αυτοκινήτου. Από τα νέα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να επωφεληθούν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες, ενώ σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο ο σκοπός είναι να μην επιβαρύνονται τα οχήματα που δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον.  Βέβαια, άξιο απορίας είναι πως είναι δυνατόν ένα αυτοκίνητο πριν το 2011 να «μολύνει» και να «πληρώνει» τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό και αμέσως μετά, τον Ιανουάριου του 2011 να πληρώνει με βάση τους ρύπους; Για παράδειγμα στην περίπτωση ενός Honda CR-Z (1500κ.εκ – 124hp) αν η αγορά του γίνει πριν το 2011 θα κληθούμε να πληρώσουμε για το «σηματάκι» του 2011 το ποσό των 220ευρώ, ενώ αν περιμένουμε να μπει το νέο έτος για να πραγματοποιήσουμε την αγορά μας, τότε θα πληρώσουμε με βάση τους ρύπους και η νέα τιμή για το σηματάκι του 2011 θα κατέβει στα 93,6ευρώ. Αντίστοιχα, υπάρχουν και περιπτώσεις, όπως αυτή του Dacia Duster (1600κ.εκ. – 105hp) όπου αν η αγορά γίνει πριν το 2011 τότε τα τέλη θα αντιστοιχούν στο ποσό των 240ευρώ, ενώ αν η αγορά γίνει μετά την αλλαγή του χρόνου το νέο ποσό για τα τέλη με βάση τους ρύπους θα ανέβει στα 416,2ευρώ.    Πάντως, με τα νέα τέλη κυκλοφορίας μάλλον θα έχουν «πρόβλημα» όσοι έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα με κυβισμό που ξεπερνά τα 2000κ.εκ.. Ας αναφέρουμε όμως ένα παράδειγμα για να γίνει ευκολότερα κατανοητό το νέο «χαράτσι». Αν το αυτοκίνητο μας έχει κυβισμό μέχρι τα 1.928κ.εκ. τότε τα τέλη θα διαμορφώνονται μέχρι τα 270ευρώ, ενώ αν το αυτοκίνητο μας έχει μεγαλύτερο κυβισμό τότε τα τέλη ξεκινούν από 600 ευρώ και μπορούν να φθάσουν μέχρι και τα 1.200ευρώ. Σχετικά με τα υπόλοιπα οχήματα όπως φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία, κλπ θα υπάρχει αύξηση της τάξεως του 10% -κατά μέσο όρο- σε σχέση με το 2010, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι στα εν λόγω οχήματα δεν είχε γίνει καμία αύξηση στα τέλη του 2010, κάτι που δημιουργεί απορίες αν αναλογιστούμε ότι τα οχήματα αυτά είναι επαγγελματικής χρήσης που σημαίνει ότι οι αποστάσεις που διανύουν ετησίων είναι πολλαπλάσιες σε σχέση με ένα Ι.Χ. Τέλος, σχετικά με τα ταξί, αυτά που θα ταξινομηθούν από την 1η Ιανουαρίου του 2011 θα επιβαρύνονται με τέλη κυκλοφορίας αντίστοιχα με τις εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα.  Συγκεκριμένα, αν οι εκπομπές CO2 είναι από 0 έως 100γραμμάρια τότε τα τέλη θα είναι μηδενικά, ενώ αν οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 101 έως 150 γραμμάρια το κόστος θα είναι 2ευρώ ανά γραμμάριο. Τέλος, για τα ταξί με εκπομπές μεγαλύτερες από 151γραμμάρια, το κόστος για τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι 2,5ευρώ ανά γραμμάριο ρύπων CO2. Ακολουθεί αναλυτικός πίνακας με τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που κυκλοφορούν τώρα καθώς και για τα νέα οχήματα που θα μπουν σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος του έτους και η σύγκριση τους με τα αντίστοιχα τέλη κυκλοφορίας του 2010… Τέλος, για τα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν από 1η Ιανουαρίου του 2011 τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων CO2 και με την βοήθεια του πίνακα που ακολουθεί.

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook