Το νέο Saab 9-4X στο L.A.

Ραντεβού στο Los Angeles για το νέο crossover των Σουηδών…

Η αυτοκινητοβιομηχανία από την Σουηδία κάνει προσπάθειες να επανέλθει δυναμικά και να εδραιωθεί ξανά ως ένα σημαντικό όνομα στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, ξεπερνώντας οριστικά το κακό, γεμάτο από περιπέτειες, παρελθόν της. Για να το πετύχει αυτό όμως χρειάζεται νέα προϊόντα και αυτή την στιγμή το μόνο νέο μοντέλο που έχει είναι το 9-5, το οποίο προέρχεται από την προ – Spyker εποχή… Ανεπίσημες πηγές σε ξένα ηλεκτρονικά μέσα του ειδικού τύπου κάνουν λόγο για ένα νέο μεσαίο SUV, το οποίο θα ανήκει στην κατηγορία crossover και θα βασίζεται στο πρωτότυπο 9-4Χ BioPower, το οποίο είχε παρουσιαστεί το 2008 στην έκθεση αυτοκινήτου στο Detroit της Αμερικής. Οι φήμες κάνουν επίσης λόγο για την επίσημη πρώτη παρουσίαση του νέου αυτού μοντέλου της SAAB στην έκθεση του Los Angeles, τον Νοέμβριο που μας έρχεται. Φήμες που ωστόσο επιβεβαιώνονται και από την επίσημη σελίδα της LA Auto Show στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο Twitter. Όπως είχε γίνει και στην περίπτωση του 9-5 έτσι και στο νέο 9-4X, η εξέλιξη και ο σχεδιασμός είχαν ήδη ξεκινήσει από την εποχή που η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία άνηκε ακόμα στην GM. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το 9-4X να πατάει σε πλατφόρμα που φέρει την υπογραφή της General Motors, στην οποία μάλιστα πατάει και η νέα Cadillac SRX. Κάποια επίσημη φωτογραφία δεν έχει δει ακόμα το φως της δημοσιότητας, ενώ κάποιες ανεπίσημες πηγές αναφέρουν ότι εξωτερικά θα έχει πολλές ομοιότητες με το πρωτότυπο 9-4X BioPower που είχε παρουσιαστεί το 2008 (μοντέλο της φωτογραφίας), ο Νοέμβριος ωστόσο είναι πολύ κοντά, ασχέτως αν το LA είναι μακριά, υπάρχει και twitter άλλωστε. Σχετικά με τα μηχανικά σύνολα που θα το κινούν δεν υπάρχει κάτι επίσημο ακόμα, ωστόσο υποψηφιότητα για τον ρόλο αυτό θέτουν τα ήδη γνωστά κινητήρια σύνολα από το νέο 9-5. Πιθανότατα στην αγορά της Αμερικής θα λανσαριστεί με τον V6 υπερ-τροφοδοτούμενο κινητήρα, χωρητικότητας 2.8λίτρων και απόδοσης 300ίππων, ενώ στις υπόλοιπες αγορές θα το συναντήσουμε με τον δίλιτρο υπερ-τροφοδοτούμενο κινητήρα με απόδοση 220ίππων. Στην χώρα μας μεγαλύτερο ενδιαφέρον θα έχει ο ακόμα μικρότερος κινητήρας του 9-5, με χωρητικότητα 1.6 λίτρων υπερ-τροφοδότηση και απόδοση 180 ίππων. Σχετικά με την κίνηση αυτή θα μεταδίδεται και στους 4 τροχούς με την βοήθεια του γνωστού εξελιγμένου συστήματος τετρακίνησης XWD, με την υπογραφή της Haldex. Ανάλογα με τις συνθήκες η ροπή θα μοιράζεται ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα, ενώ στον πίσω άξονα θα υπάρχει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης eLSD, το οποίο θα μεταδίδει την ροπή στον τροχό με την μεγαλύτερη πρόσφυση. Τέλος, το εσωτερικό του σύμφωνα με τις φήμες θα βασίζεται στο πρωτότυπο Aero-X, θα είναι ιδιαίτερα εργονομικό, με την κεντρική κονσόλα να “αγκαλιάζει” τον οδηγό, ενώ και ειδικός φωτισμό θα δίνει στον οδηγό την αίσθηση ότι βρίσκεται σε πιλοτήριο αεροσκάφους. Θα υπάρχει και ειδικό κουμπί με το οποίο θα ενεργοποιείται η λειτουργία αυτοκινήτου, κάτι αντίστοιχο που έχουμε δει και στο 9-3X. Η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει λίγο πριν το τέλος του έτους, ενώ στις αγορές θα το δούμε μάλλον από την άνοιξη του 2011.

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook