listen live
ακούτε τώρα:

listen live
ακούτε τώρα:

ακολουθεί:

e-radio logo

Ο νέος τρόπος φορολόγησης αυτοκινήτων

Με βάση την αξία Λιανικής θα φορολογούνται τα μεταχειρισμένα και καινούρια αυτοκίνητα…

Με βάση την αξία Λιανικής θα φορολογούνται τα μεταχειρισμένα και καινούρια αυτοκίνητα… 

Αφού έχουν αλλάξει πάνω από 25 φορές την φορολογία αυτοκινήτου… θα την αλλάξουν ξανά!!! 

Αφού άλλαξαν πάνω από 25 φορές τη φορολογία των αυτοκινήτων στα χρόνια του μνημονίου, τώρα συνειδητοποιούν ότι πρέπει να προχωρήσουν και σε μια ακόμη.

Μελετούν τη φορολογία των αυτοκινήτων όχι με κριτήριο τον κυβισμό όπως ισχύει σήμερα, αλλά με κριτήριο την εργοστασιακή αξία.

Μέχρι σήμερα τα καινούρια αυτοκίνητα κατά την εισαγωγή τους φορολογούνται όχι βάσει της εργοστασιακής τους αξίας, αλλά και του κυβισμού του κινητήρα με ποσοστό 5% έως 50% με επιπλέον τον ΦΠΑ.

Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα φορολογούνται βάσει της αξίας του τιμολογίου που προσκομίζει ο έμπορος, αλλά αν εκείνη είναι χαμηλότερη από την εργοστασιακή αξία που δηλώνει ο εκάστοτε εισαγωγέας τότε αυτόματα λαμβάνεται ως φορολογητέα αξία εκείνη του εισαγωγέα. Παράλληλα ανάλογα με τα έτη που έχει κυκλοφορήσει σε κάποιο άλλο κράτος – μέλος απομειώνεται η αξία του.

Όπως αναφέρει η «Ημερησία«, η φορολόγηση των καινούριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία Λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου και θα διατηρηθούν οι συντελεστές φόρων που κυμαίνονται από 5% έως 50%.

Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα το Τέλος Ταξινόμησης θα απορρέει από την αξία λιανικής επίσης του εκάστοτε μοντέλου αφού έχει υπολογιστεί η απομείωση της τιμής του λόγω παλαιότητας σε πραγματικό χρόνο και όχι βάσει των απαρχαιωμένων συντελεστών.

Οι μεγάλες εκπλήξεις αναμένεται να έρθουν στο κόστος χρήσης των αυτοκινήτων, καθώς εκεί οι αλλαγές θα είναι ριζικές και αφορούν εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ.

Ειδικότερα τα Τεκμήρια αλλά και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης δεν θα επιβάλλεται πλέον βάσει των κυβικών του κινητήρα αλλά βάσει της Αξίας Λιανικής κάποιου αυτοκινήτου.

Οπότε αν κάποιος έχει ένα 2λιτρο μοντέλο 5ετίας δεν θα καταβάλλει Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ επίσης και το τεκμήριό του θα μειωθεί πάρα πολύ.

Από την άλλη μεριά όμως όσοι έχουν υπερπολυτελή αυτοκίνητα αξίας από 40.000 έως και 80.000 ευρώ ή ακόμη και ακριβότερα χωρίς όμως να κινούνται από μεγάλους κινητήρες θα πέσουν στην τσιμπίδα των φόρων καθώς και το Τεκμήριο θα είναι υψηλότερο ενώ παράλληλα θα πρέπει να καταβάλλουν και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που θα τους αναλογεί.

Με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει τουλάχιστον κάποια έστω και στοιχειώδη κοινωνική δικαιοσύνη και όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς τα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω θα σταματήσουν να αποτελούν είδος υπερπολυτελείας για τους καταναλωτές ενώ παράλληλα θα σταματήσουν οι αθρόες καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας.

Παράλληλα, οι έχοντες υπερπολυτελή μοντέλα με κινητήρες χαμηλού κυβισμού είναι βέβαιο πως σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να τις καταθέσουν καθώς μέχρι σήμερα δεν έχουν πληρώσει ούτε ένα ευρώ για κάποιο Φόρο Πολυτελείας ή Πολυτελούς Διαβίωσης.

Δείτε και τα σχετικά:
Έρχεται χαράτσι και στα αυτοκίνητα!!!
Αλλάζουν ξανά τη φορολογία στα ΙΧ!
Η φορολογία αυτοκινήτου στα χρόνια του Μνημονίου!!!