listen live
ακούτε τώρα: 20:00-22:00

Θύρα 8 (Μανώλης Σαρρής).

listen live
ακούτε τώρα: 20:00-22:00

Θύρα 8 (Μανώλης Σαρρής).

ακολουθεί: 00:00-08:00

Athletic Music (Athletic Radio 104,2)

e-radio logo

Τηλε-Δημοκρατία

Ένα σόου η πολιτική κι εσύ απλά ο θεατής.Αντί να στήνουν κάλπες γιατί δεν βάζουν μηχανάκια της AGB να μη χάνει ο κόσμος και την Κυριακή του κάθε 3-4 χρόνια; «Whatever happens, I’ll leave it all to chance»,που λέει και το τραγούδι των Queen.Η ζωή σου στα δελτία των 8 και στα σόσιαλ μίντια. Γράφει ο Σπύρος Αλεξάκης στο blog του στο athleticradio.gr

Δεκαετία του ’50 στις ΗΠΑ και ο Κερκ Ντάγκλας υποδύεται το ρόλο ενός δαιμόνιου ρεπόρτερ που πάει να καλύψει ένα γεγονός έκτακτης ανάγκης.
Ανθρακωρύχοι έχουν εγκλωβιστεί μέσα στο τούνελ που έσκαβαν και υπάρχει επέμβαση προκειμένου να τους απεγκλωβίσουν.
Το θέμα τραβάει,ο κόσμος ανταποκρίνεται και έτσι προκειμένου να κρατήσει περισσότερες μέρες το θέμα ο ρεπόρτερ πείθει τα σωστικά συνεργεία να σκάψουν από άλλο σημείο,απ’όπου θα χρειαζόταν περισσότερος χρόνος για να απεγκλωβιστούν οι εργάτες.
Οι μέρες περνούν η εφημερίδα πουλάει σαν τρελή.
Το πράγμα όμως καθυστερεί και στο τέλος οι εγκλωβισμένοι πεθαίνουν.
Θυσία στο βωμό του Τύπου;
Ήταν απλά μια ταινία,θα πει κάποιος άλλος,δε γίνονται αυτά τα πράγματα στην πραγματική ζωή.

Στην πραγματική ζωή πια γίνονται χειρότερα.
Η ιστορία της ταινίας «Ace in the Hole» είναι πολύ ρομαντική για τα σημερινά δεδομένα.
Σήμερα τα πράγματα είναι πολύ πιο σκληρά και πολύ πιο μελετημένα.

Υπάρχει μια κυβέρνηση και μια αξιωματική αντιπολίτευση που περιμένει να έρθει η σειρά της για να κυβερνήσει και πίσω τους υπάρχουν image makers,επιτελεία ανθρώπων που τους φτιάχνουν το προφίλ.
Υπάρχουν πολιτικοί,τοπικοί παράγ0ντες και άλλοι που και αυτοί έχουν ανθρώπους υπεύθυνους επικοινωνίας,χωρίς αυτό φυσικά να είναι κάτι το κακό.

Τα πάντα είναι εικόνα.
Εσύ ο ψηφοφόρος είσαι ότι είναι ο πελάτης για το σούπερ μάρκετ.
Πρέπει να δούμε το προφίλ σου για να σου δώσουμε αυτό που ζητάς ή που νομίζεις ότι ζητάς.
Γιατί είναι προφανές ότι ένα μεγάλο ποσοστό του κόσμου δεν ξέρει τι θέλει.
Δεν έχει ούτε συγκεκριμένη ιδεολογία,ούτε ασχολείται με τα θέματα της κοινωνίας.
Είναι απλώς εκεί και ψηφίζει όταν του πουν να ψηφίσει.
Αυτό το ποσοστό του κόσμου είναι και η πλειοψηφία.

Αυτό τον κόσμο πρέπει αρχικά να του διαμορφώσουμε ένα προφίλ.
Να του δημιουργήσουμε ένα ιδεολογικό μπακ γκράουντ και μετά να του δώσουμε αυτό που «ζητάει».
Όπως ακριβώς και στο μάρκετινγκ του εμπορίου.
Πρώτα φτιάχνεις τον καταναλωτή,με διαφημίσεις,τρεντς,τρόπο ζωής κτλ και μετά έρχεσαι να του καλύψεις τις ανάγκες που του δημιούργησες εσύ.
Θέλεις γαριδάκια,ας πούμε; Γιατί τα θέλεις,τα είχες και στην κοιλιά της μάνας σου;
Κάποιοι τα εφηύραν,τα πέρασαν στον κόσμο,εσύ τα δοκίμασες και μετά κόλλησες.

Η πολιτική εδώ και δεκαετίες στον ανεπτυγμένο Κόσμο διεξάγεται με αυτούς τους όρους.
Τους όρους του μάρκετινγκ.
Και μόνο.
Φτιάχνουμε πολιτικούς και ηγέτες με τον ίδιο τρόπο που μια εταιρία ρουχισμού φτιάχνει καινούργια μαγιό για την παραλία.
Εσύ ο ψηφοφόρος είσαι ο καταναλωτής.Καταναλωτής πολιτικού σόου.
Όπως είσαι καταναλωτής μουσικής,θεάτρου,σινεμά…

Οπότε το θέμα για τους σύγχρονους πολιτικούς είναι να βρίσκονται με θετικό τρόπο στην επικαιρότητα.
Όταν συμβαίνει κάτι αρνητικό για εκείνους (πχ φονικές πυρκαγιές,αρνητικό γεγονός για την κυβέρνηση),τότε πρώτο τους μέλημα είναι να «αλλάξουν την ατζέντα».
Να γυρίσει σελίδα και «το σόου να πάει παρακάτω»,που έλεγαν και οι Queen στο «The show must go on».

Ένα σόου είναι τα πάντα πια.
Με σόου στο Καστελόριζο μπήκαμε στα Μνημόνια,με σόου στο Ζάππειο πήρε τις εκλογές μετά ο Σαμαράς,με σόου στην Ιθάκη προσπαθεί ο Αλέξης Τσίπρας να γυρίσει το εις βάρος του κλίμα.
Θα τα καταφέρει;
Ποιος ξέρει.
Το σίγουρο είναι ότι ο Οδυσσέας την Ιθάκη την καθάρισε από τους μνηστήρες.
Μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο ο πρωθυπουργός ή θα συνεχίσει να κάνει παρέα μαζί τους;