listen live
ακούτε τώρα: 00:00 - 07:00

Athletic Music - (Athletic Radio 104,2)

listen live
ακούτε τώρα: 00:00 - 07:00

Athletic Music - (Athletic Radio 104,2)

ακολουθεί: 07:00-13:00

Athletic Music - (Athletic Radio 104,2)

e-radio logo

Επενδύσεις για κείνους- Αποεπενδύσεις για σένα

Ήρθε ο Γάλλος πρόεδρος Μακρόν στη χώρα μας,μαζί με ομάδα επιχειρηματιών.Επενδύσεις έρχονται,η ανάπτυξη είναι ένα τσιγάρο δρόμος.Και το παραμύθι συνεχίζεται. Γράφει ο Σπύρος Αλεξάκης στο blog του στο athleticradio.gr

Οι ξένοι επενδυτές έρχονται.
Έρχονται όχι για να δημιουργήσουν,να φτιάξουν κάτι καινούργιο αλλά για να πάρουν ό,τι έχει απομείνει από τις υποδομές της χώρας.
Αεροδρόμια,δρόμους,λιμάνια,ενέργεια,νερό…

Την ίδια στιγμή που οι τηλεπικοινωνίες,μέρος της ενέργειας,τα τρένα,κάποια αεροδρόμια και λιμάνια έχουν περάσει ήδη σε ξένες εταιρίες,όχι υποχρεωτικά ιδιωτικές (πχ Cosco,Fraport,Deutche Telekom)
Φυσικά το επίσημο αφήγημα μιλάει για «ιδιωτικοποιήσεις»,που επειδή είναι τέτοιες θα δώσουν ώθηση στην -κρατικού τύπου- οικονομία μας.Η αλήθεια όμως είναι ότι ο ΟΤΕ για παράδειγμα από εταιρία του ελληνικού δημοσίου,έγινε εταιρία του γερμανικού δημοσίου κι ας μας έλεγε με έμφαση το ντόπιο μιντιακό και πολιτικό κατεστημένο ότι «το δημόσιο δεν μπορεί να είναι επιχειρηματίας».Προφανώς θα μιλούσαν για το ελληνικό δημόσιο,γιατί το δημόσιο των άλλων χωρών,μια χαρά μπορεί να έχει εταιρίες και να ελέγχει ένα μεγάλο κομμάτι της οικονομίας.

Κοιτάξτε,όσοι κριτικάρουμε το ξεπούλημα την δημόσιας περιουσίας δε σημαίνει ότι είμαστε κρατιστές και δε θέλουμε την ιδιωτική οικονομία.
Ο ιδιώτης φυσικά και να κάνει την μπίζνα του στη χώρα μας.
Αλλά να φτιάξει ο ίδιος την επιχείρηση του.
Να φτιάξει ο ίδιος τις υποδομές για τις τηλεπικοινωνίες,τις γραμμές των τρένων,τους σταθμούς,να αγοράσει τους συρμούς.Να φτιάξει τα εργοστάσια παραγωγής της ενέργειας,τα λιμάνια ή τα αεροδρόμια,τα νοσοκομεία,τα σχολεία και ό,τι άλλο θέλει και αυτό που θα παράξει να το πουλήσει σε όποια τιμή θέλει.

Όχι να του χαρίσουν οι πολιτικοί τις υποδομές της χώρας,επειδή έτυχε και τους ψήφισε ένα μέρος του λαού για δύο,τρία,τέσσερα χρόνια.
Θέλεις κύριε ιδιώτη να φτιάξεις,ας πούμε,τρένο στην Κρήτη,που δεν υπάρχει σιδηροδρομική γραμμή;
Πολύ ωραία.Φτιάξε την γραμμή,φτιάξε τους σταθμούς,φέρε και μερικά τρένα με βαγόνια και βάλε ό,τι εισιτήριο θέλεις.Αν ο κόσμος σε προτιμήσει,μια χαρά,αν όχι,συγγνώμη έχασες.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όμως γιατί να πουληθεί;
Γιατί τις υποδομές της τις έχει πληρώσει το ελληνικό δημόσιο και το χρέος που προέκυψε από τον εκσυγχρονισμό των τρένων και των γραμμών το έχει πάρει στην πλάτη του ο ελληνικός λαός.Και έρχεται μετά ο κ.Τσίπρας και την δίνει για ευρώ στην Trenitalia.Γιατί;Το χρέος στους πολίτες και τα τρένα στους Ιταλούς;

Το παραμύθι των ξένων επενδύσεων

Η ιστορία με τις «επενδύσεις» είναι παλιά όσο και το ελληνικό κράτος.
Ο τρόπος όμως με τον οποίο γίνεται τα χρόνια της κρίσης στη χώρα μας,αποδεικνύει κάτι πολύ συγκεκριμένο,που εμείς οι…»ψεκασμένοι» το λέμε εδώ και χρόνια:
1.Ότι η Ελλάδα δεν είναι επενδυτικός προορισμός.
2.Όποιος έρχεται εδώ,απλά έρχεται για πλιάτσικο.

Κανείς δεν πρόκειται να έρθει στη χώρα μας για να φτιάξει ένα εργοστάσιο,που αυτό που θα παράγει θα το πουλάει στην εγχώρια ή στην ξένη αγορά.
Ό,τι είναι για να πουληθεί στην Ελλάδα,συμφέρει να παραχθεί αλλού πιο φτηνά και να έρθει να διατεθεί στη χώρα μας.
Αντίθετα ό,τι είναι για να πουληθεί έξω,σε πιο πλούσιες χώρες,δόξα τω Θεώ υπάρχουν χώρες πιο «ανταγωνιστικές»,με μεροκάματα ακόμη χειρότερα από τα δικά μας,οπότε συμφέρει να παραχθεί εκεί.
Γιατί να παραχθεί εδώ ένα ρούχο και όχι στη γειτονική Τουρκία με το χαμηλότερο κόστος;
Γιατί να παραχθεί ένα ανταλλακτικό αυτοκινήτου εδώ και να μην παραχθεί στην Πολωνία και μετά να διοχετευτεί στη γειτονική Γερμανία;
Γιατί να φτιαχτεί το ο,τιδήποτε στην Ελλάδα;
Ούτε τόσο χαμηλά είναι τα μεροκάματα (ακόμη),ούτε η γεωγραφική της θέση βολεύει ιδιαίτερα.
Τουλάχιστον όσον αφορά την Ευρωπαϊκή αγορά.

Στο σημερινό ανοιχτό,παγκοσμιοποιημένο σκηνικό,τι μπορεί να πουλήσει η χώρα μας,που να έχει ποιότητα και χαμηλή τιμή;
Τον ήλιο και τη θάλασσα για τουρισμό,που μέχρι ενός σημείου το κάνει ήδη.
Μερικά προϊόντα της γης και της θάλασσας.
Εξαγωγές οπωροκηπευτικών,λίγο τυρί,λάδι και ψάρια.
Την ελληνική φαρμακοβιομηχανία φρόντισαν να τη γονατίσουν για να φέρουν εδώ τα γεννόσημα φάρμακα τρίτων χωρών.Ήταν ένας από τους στόχους των μνημονιακών πολιτικών.
Ο άλλος στόχος ήταν το εφοπλιστικό κεφάλαιο,που όμως λόγω ιδιαιτερότητας δεν είναι εύκολο να ελεγχθεί.

Τι  άλλο θα μπορούσε να παραχθεί στην Ελλάδα σήμερα;
Όποιος έχει κάποια ιδέα να μου την στείλει σε μήνυμα.Είμαι πολύ περίεργος.
Όσες άλλες «επενδύσεις» ακούτε, δεν είναι τίποτα λιγότερο από πλιάτσικο.
Θα σου πάρουν την Ενέργεια,τις Τηλεπικοινωνίες,τα Τρένα,τα Λιμάνια,τα Αεροδρόμια,την Ύδρευση,τη διαχείριση των σκουπιδιών,τα σπίτια σου,τη μικρομεσαία επιχείρηση σου και μετά θα σου πουλάνε τις υπηρεσίες που ήδη είχες αλλά σου πήραν,με άλλο περιτύλιγμα.
Θα φαλιρίσουν τα νοσοκομεία,θα δοθούν σε ιδιώτες και θα σου πουλάνε μετά την περίθαλψη.
Θα σου πάρουν το ταξί,το ψιλικατζίδικο,το περίπτερο σου,θα τα δώσουν σε μεγάλες αλυσίδες…»επενδυτών» και εσύ θα τους παρακαλέσεις να σε πάρουν ως υπάλληλο,με τρεις κι εξήντα φυσικά.

Η ιστορία των «επενδύσεων» και αυτού του τύπου της «ανάπτυξης» αποδεικνύει και το γιατί πήγαμε αρχικά στην απορρύθμιση και μετά στην κρίση,στο πλούσιο κομμάτι του πλανήτη.
Για να πάρουν πρώτα τη μικρομεσαία ιδιοκτησία του πολίτη,να δημιουργηθεί μετά καινούργιος χώρος στην αγορά και να ρθουν να επενδυθούν μετά τα τεράστια κεφάλαια που βρίσκονταν μπλοκαρισμένα και δεν έβρισκαν χώρο για να επενδυθούν.

Κάνε λοιπόν χώρο εσύ που διαβάζεις αυτό το κείμενο και περίμενε με χαρά τις «επενδύσεις» που έρχονται. Επ-ενδύσεις θα ναι για κάποιους.Για σένα θα είναι απλά αποεπενδύσεις.Δηλαδή «απο-γδύσεις».Κάνε λίγη υπομονή ακόμη.