listen live
ακούτε τώρα: 14:00-16:00

Derby (Μανώλης Θέμελης)

listen live
ακούτε τώρα: 14:00-16:00

Derby (Μανώλης Θέμελης)

ακολουθεί: 16:00-17:00

ΑΝΤί (Σπύρος Αλεξάκης)

e-radio logo

Θέλουμε Απόσυρση…

Επιτέλους θέλουμε μια απόσυρση, όχι όμως στα παλιά αυτοκίνητα, αλλά στους παλιούς πολιτικούς και στις φοβερές κυβερνήσεις μας, στις παλιές αντιλήψεις και στις «έξυπνες» φορολογήσεις τους… έλεος πια.

Επιτέλους θέλουμε μια απόσυρση, όχι όμως στα παλιά αυτοκίνητα, αλλά στους παλιούς πολιτικούς και στις φοβερές κυβερνήσεις μας, στις παλιές αντιλήψεις και στις «έξυπνες» φορολογήσεις τους… έλεος πια. Οι πράξεις τους δείχνουν ότι είναι  μάλλον τόσο σχετικοί όσο και ένας πρωτοετής φοιτητής οικονομικού πανεπιστημίου…
Δεν μου αρέσει να ασχολούμαι με πολιτικές αποφάσεις και σχολιασμούς, όμως δεν γίνεται άλλο, δεν πάει άλλο, μας έχουν φέρει μέχρι το σημείο ανάφλεξης, μόνο που ίσως η ανάφλεξη να είναι κρουστική και να έχουμε δράματα και κλάματα κάποια στιγμή στο άμεσο ή έμμεσο μέλλον, αναλόγως τις αντοχές και τα «υλικά» κατασκευής μας.

Οι «παλιοί» ξεκίνησαν την απόσυρση, χωρίς να έχουν κάνει κάποια ουσιαστική μελέτη, έτσι υποστήριζαν οι «άλλοι», βάζοντας στο παιχνίδι και περιβαλλοντικούς παράγοντες και λίγο μετά με την αλλαγή της κυβέρνησης , οι «νέοι»  ήρθαν και την ακύρωσαν.
Αυτή η φοβερή «απόσυρση» της απόσυρσης τον περασμένο Οκτώβριο ήταν το κάτι άλλο για την αγορά του αυτοκινήτου γενικότερα, αλλά και για τους ιδιοκτήτες που μόλις είχαν αποσύρει τα οχήματα τους και βρισκόταν με το άγχος μήπως είχαν χάσει τα λεφτά τους. Τέλος καλό για τους ιδιοκτήτες… όχι όμως και για τον κλάδο του αυτοκινήτου.
Πάντως, οι γνώσεις των «νέων» πολιτικών μας στις οικονομικές επιστήμες ήταν τόσο καλές που έφεραν τα πάνω κάτω και στα τέλη κυκλοφορίας του 2010, με αποτέλεσμα όλοι να τρέχουν στις εφορίες για να παραδώσουν τις πινακίδες των οχημάτων τους. Παράλληλα, μας έλεγαν για πράσινη ανάπτυξη την στιγμή που συνεχίζουν να φορολογούν το αυτοκίνητο με βάση τα κυβικά εκατοστά και όχι με τα γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα που αυτό σκορπά στην ατμόσφαιρα επιβαρύνοντας την με το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Την ίδια στιγμή που επιβάλουν φόρο πολυτελείας και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα…
Αυτή είναι η πράσινη ανάπτυξη; Μάλιστα. Είπαν συγνώμη όμως, οπότε ok, τα επιπλέον «ευρώπουλα» που δώσαμε για τα τέλη κυκλοφορίας όμως δεν τα επέστρεψαν, μείναμε αγκαλιά με την συγνώμη…

Από τον περασμένο Οκτώβριο, ωστόσο, το υπουργείο Οικονομικών έχει δεχτεί πλήθος εισηγήσεων από φορείς της αγοράς αυτοκινήτου για τη θέσπιση κινήτρων που θα οδηγήσουν στην ανανέωση του στόλου των Ι.Χ, θα δώσουν διέξοδο στην κρίση που αντιμετωπίζουν οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και θα τονώσουν τα δημόσια έσοδα.

Από την άλλη τώρα ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, κατά τη συνέντευξη Τύπου στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης ανέφερε ότι δεν μπορεί επειδή ένας φορέας ήρθε και έκανε μερικές προτάσεις στο Υπουργείο Οικονομικών την  επόμενη μέρα να θεωρείται δεδομένο ότι αυτό θα είναι και η πολιτική της χώρας, φωτογραφίζοντας ουσιαστικά τις προτάσεις του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου).

Η αλήθεια είναι βέβαια ότι λόγω του υψηλού δημοσιονομικού κόστους, το υπουργείο Οικονομικών δεν μπορεί να εφαρμόσει στο άμεσο μέλλον πρόταση για την παροχή κινήτρων απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων με παράλληλη αγορά νέων Ι.Χ με τη μορφή της μείωσης των τελών ταξινόμησης.

Άλλωστε η λέξη παροχή πρέπει να βγει από το λεξιλόγιο μας. Η λέξη που κυριαρχεί στην εποχή μας είναι ο φόρος. Φόρος εδώ, φόρος εκεί, παντού φόροι. Φυσικά, η «χρυσή» αγελάδα, το αυτοκίνητο, δεν θα ξέφευγε από μια κυβέρνηση που βλέπει τα έσοδα της από τις φορολογίες να μειώνονται. Είναι «ελαστική» άλλωστε η αγορά του αυτοκινήτου και αναπροσαρμόζεται με την λύση του «λουκέτου».

Στο διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου, 2.000 επιχειρήσεις του κλάδου του αυτοκινήτου έχουν κλείσει, 9.000 εργαζόμενοι έχουν  χάσει τη δουλειά τους, η πτώση των πωλήσεων έχει αγγίξει το 50% ίσως και παραπάνω, ενώ η μείωση του τζίρου έφτασε το 60%. Κατά το ίδιο διάστημα τα έσοδα του Προϋπολογισμού από τα τέλη ταξινόμησης μετά βίας ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ μακράν του στόχου είσπραξης 508 εκατ. ευρώ στο σύνολο του έτους…

Μάλιστα, έτσι εξηγείται ο γενικότερος «βήχας» σε σχέση με την απόσυρση λοιπόν.  Η κυβέρνηση δεν «σκέφτεται» τον κλάδο του αυτοκινήτου πόσο μάλλον να τον επιδοτήσει με την απόσυρση, αλλά κοιτάζει να σώσει τα έσοδα της από τις φορολογίες!!!

Πάντως, ο ΣΕΑΑ εκτιμά ότι η πολιτεία πρέπει να λάβει επειγόντως πρωτοβουλίες, αξιοποιώντας επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε πολλά άλλα κράτη της ΕΕ. Με την κατάλληλη προσαρμογή της υπάρχουσας πολύ υψηλής φορολογίας θα πρέπει να επιτευχθούν ο περιορισμός της πτώσης της αγοράς αυτοκινήτου σε πιο «λογικά» επίπεδα, της τάξης του 25%,με την παράλληλη ανάκτηση των σχετιζόμενων δημοσιονομικών εσόδων.

Γίνεται όμως μόλις αποσύρουν όλα τα «σαραβαλάκια», τα οποία σε ορισμένες των περιπτώσεων και μολύνουν αλλά και είναι επικίνδυνα, να αποσύρουν και τους ίδιους, μπορούμε και μόνοι μας άλλωστε να τα κάνουμε ^*&^*(&^*&$*

Ίσως και να είμαι λίγο υπερβολικός, απλά μόλις έκανα τα «μαθηματικά» μου για τα έξοδα, by the way με τις αποδείξεις τι γίνετε ρε παιδιά, ξέρουμε τίποτα νεότερο ή μας το κρατάνε για έκπληξη;
Το άλλο με το πετρέλαιο πάντως μας το είπαν από νωρίς, να προλάβουμε να βάλουμε και τζάκι στο σπίτι, γιατί καλοριφέρ  τέλος…