Τα σχέδια της ηλεκτροκίνησης στο Παρίσι…

Μετά το επιτυχημένο πρόγραμμα που ακούει στο κωδικό όνομα Velib, ο Δήμαρχος της πόλης του Φωτός προχωρά και σε ένα νέο πρόγραμμα με το όνομα Autolib. Ας τα δούμε όμως με μια σειρά. Συγκεκριμένα το πρόγραμμα Velib ξεκίνησε στο Παρίσι πριν από τρία χρόνια με 20,000 ποδήλατα, τα οποία μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τους πολίτες […]


Μετά το επιτυχημένο πρόγραμμα που ακούει στο κωδικό όνομα Velib, ο Δήμαρχος της πόλης του Φωτός προχωρά και σε ένα νέο πρόγραμμα με το όνομα Autolib.
Ας τα δούμε όμως με μια σειρά.
Συγκεκριμένα το πρόγραμμα Velib ξεκίνησε στο Παρίσι πριν από τρία χρόνια με 20,000 ποδήλατα, τα οποία μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τους πολίτες έναντι μικρού αντιτίμου για τις καθημερινές τους μετακινήσεις με σκοπό το Παρίσι να γίνει ακόμα πιο «πράσινο» και το κέντρο της πόλης να απαλλαχθεί από κυκλοφοριακά προβλήματα.
Τώρα, ο δήμαρχος του Παρισιού, Bertrand Delanoe, «κλέβοντας» την φιλοσοφία αλλά και το όνομα από το Velib, προχωρά στο νέο πρόγραμμα, το Autolib, το οποίο θα είναι πραγματικότητα από το 2011. Βέβαια, οι προετοιμασίες και σχεδιασμοί για το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν ήδη ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια και σύμφωνα με τον δήμαρχο του Παρισιού, το Autolib, όχι μόνο θα αποφορτίσει την γαλλική πρωτεύουσα από τους ρύπους που προέρχονται από τα αυτοκίνητα, αλλά θα απαλλάξει και τους δρόμους από τα ατελείωτα μποτιλιαρίσματα.
Αναλυτικότερα, το πρόγραμμα αφορά την δημόσια χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τις αστικές μετακινήσεις με ένα μικρό αντίτιμο και μια μηνιαία συνδρομή. Οι υπεύθυνοι του προγράμματος θεωρούν πως θα βοηθήσει σημαντικά στην αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης του Φωτός. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα ζητήματα που πρέπει ακόμα να εξεταστούν για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος, όπως για παράδειγμα οι ζημιές που θα προκαλούνται στα αυτοκίνητα κατά την χρήση τους ή ακόμα και οι κλοπές.Στο Autolib αρχικά θα χρησιμοποιηθούν 3000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι εγγεγραμμένοι στην συγκεκριμένη υπηρεσία θα καταβάλουν 15ευρώ τον μήνα και θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα διαθέσιμα αυτοκίνητα αντί του ποσού των 5ευρώ για μισή περίπου ώρα. Βέβαια, το σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι οι οδηγοί δεν θα έχουν πλέον το μπελά του παρκαρίσματος, καθώς θα αφήνουν το αυτοκίνητο στους ειδικούς σταθμούς, οι οποίοι αγγίζουν τους 700 σε ολόκληρη την πόλη…
Και όλα αυτά την στιγμή που στην χώρα μας συζητάμε για την πετρελαιοκίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα. Στην χώρα μας που δεν έχουμε μάθει ακόμα να χρησιμοποιούμε το ποδήλατο ή έστω το αυτοκίνητο μας ορθολογικά. Την στιγμή που θεωρούμε χώρους στάθμευσης τους πεζόδρομους και τις θέσεις για ανάπηρους αλλά και τις στάσεις των λεωφορείων. Βέβαια, δεν κάνουμε λόγο για τα λεωφορεία στην πόλη μας, που περισσότερο μοιάζουν με “υπερωκεάνια σε ρυάκι”, η λέξη minibus άραγε δεν υπάρχει στο δικό μας λεξιλόγιο;;;

Απάντηση

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το athletic.gr στο Google News και στο Facebook