listen live
ακούτε τώρα:

listen live
ακούτε τώρα:

ακολουθεί:

e-radio logo

Το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου,που είναι το παλιό [Photos]

Αλλά αναβαθμισμένο αισθητικά,που σημαίνει ότι αν υπήρχε η βούληση το αεροδρόμιο στη Ν.Αλικαρνασσό θα μπορούσε να αποκτήσει τις δομές που χρειάζεται για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της κεντρικής και ανατολικής Κρήτης. Γράφει ο Σπύρος Αλεξάκης στο Athletic and the City

Αεροδρόμιο στο Καστέλι ακούμε εδώ και δεκαετίες.
Κάθε φορά που μπαίνουμε σε προεκλογική περίοδο, όλοι οι υποψήφιοι πρωθυπουργοί μαζί με τους αρχηγούς των μικρότερων κομμάτων,που λόγω κατάστασης των τελευταίων ετών φαντάζονται κι εκείνοι ότι θα βρεθούν σε κάποια πολυκομματική κυβέρνηση,θα περάσουν από την Κρήτη για να μας υποσχεθούν τον ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο Καστελλίου.
Και ναι μεν ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης είναι ένα έργο αναγκαίο,που θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και δεκαετίες,το νέο αεροδρόμιο όμως δεν βλέπουμε σε τι αποσκοπεί.

Μιλάμε για ένα έργο που θα καταστρέψει την παραγωγή μιας ολόκληρης περιοχής,που είναι από τις πιο εύφορες της Κρήτης,σε μια εποχή που γυρνάμε αναγκαστικά στον πρωτογενή τομέα της οικονομίας.
Το χειρότερο όμως είναι ότι θα χρειαστεί να αλλάξει και το ανάγλυφο της περιοχής,αφού προβλέπεται μέχρι και …κόντεμα ορεινών όγκων για την ασφάλεια των προσγειώσεων-απογειώσεων στο νέο αεροδρόμιο,που ευτυχώς όλο προκηρύσσεται και όλο στα λόγια μένει.

Εξάλλου να είμαστε λίγο σοβαροί.
Το παρόν αεροδρόμιο στην Αλικαρνασσό έχει τρομερά υπέρ.
Είναι μέσα στο Ηράκλειο,που σημαίνει ότι έχει δίπλα τις δομές του (νοσοκομεία,λιμάνι,ΒΟΑΚ).
Είναι πολύ κοντά σε σημαντικά τουριστικά αξιοθέατα,Κνωσσό και μουσεία και ο τουρίστας δε θα χρειαστεί να κάνει έξτρα χιλιόμετρα για να τα επισκεφτεί.
Επίσης το δίπολο λιμάνι-αεροδρόμιο είναι σε ελάχιστη απόσταση και ο συνδυασμός τους αποτελεί ατού για το Ηράκλειο,που με τη μεταφορά του αεροδρομίου πολλά χιλιόμετρα μακρυά,χάνεται.
Εδώ να προσθέσουμε ότι το πήγαινε-έλα προς και από το Καστέλλι θα σημαίνει έξτρα εργατοώρες και καύσιμα για τουρίστες,ταξιδιώτες και εργαζόμενους.Μεταφορά καυσίμων για τα αεροπλάνα,που τώρα γίνεται μέσω θαλάσσης.
Χωρίς να υπολογίσουμε τα έξοδα για τις υποδομές της διασύνδεσης του αεροδρομίου με το Ηράκλειο και τον ΒΟΑΚ.
Δρόμοι,μεταφορικά μέσα κτλ

Το κυριότερο απ’όλα όμως είναι ότι θα έχουμε από τη μια ένα καινούργιο αλλά ακριβότερο αεροδρόμιο,όπως εκείνο των Σπάτων στην Αθήνα.Ένα αεροδρόμιο που ίσως να μη συμφέρει κάποιες εταιρίες να πραγματοποιούν πτήσεις όλο τον χρόνο αλλά και όσες θα κρατήσουν τις πτήσεις τους,πιθανότατα θα μετακυλήσουν το κόστος στους επιβάτες κάνοντας τις μεταφορές από και προς το νησί μας δυσκολότερες και ακριβότερες.
Σε μια περίοδο που έτσι κι αλλιώς λόγω κρίσης η διασύνδεση της Κρήτης με την Αθήνα -κυρίως- δεν είναι αυτή που ήταν 10 χρόνια πριν.
Με λιγότερες πτήσεις και λιγότερα καράβια.

Για ποιο λόγο να γίνει λοιπόν ένα τέτοιο έργο,την στιγμή που το νησί έχει άλλες σημαντικότερες ανάγκες;
Εξάλλου και το παρόν αεροδρόμιο στη Ν.Αλικαρνασσό μια χαρά μπορεί να γίνει λειτουργικότερο.
Η αισθητική του αναβάθμιση δείχνει ότι όλα γίνονται αρκεί να υπάρχει η βούληση.
Ο χώρος υπάρχει για μεγαλύτερο Terminal,όπως και για άλλες υποδομές.
Το μόνο αρνητικό η όχληση που δημιουργεί στην ευρύτερη περιοχή της Αλικαρνασσού.Τίποτα άλλο.

Τέλος για τον λοξό διάδρομο που συζητιέται χρόνια τώρα,περιμένουμε κι εμείς να μας εξηγήσει κάποιος ειδικός,με πειστικό τρόπο,το γιατί δεν πραγματοποιείται.Θα μείνουμε για πάντα με την απορία.