listen live
ακούτε τώρα:

listen live
ακούτε τώρα:

ακολουθεί:

e-radio logo

Cretan Roads – Οι κόμβοι μας [Photos]

Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στο καλύτερο σημείο του ΒΟΑΚ,που είναι το κομμάτι του Ηρακλείου,για να καταλάβει αν για το αίμα ευθύνεται ο οδηγός ή ο δρόμος-καρμανιόλα.Γράφει ο Σπύρος Αλεξάκης στο Athletic and the City

Το θέμα το έχουμε ξαναπιάσει και εδώ στο athleticradio.gr αλλά και στην εκπομπή ΑΝΤί- κάθε απόγευμα στον Athletic  Radio 104,2.

Τα θανατηφόρα τροχαία γίνονται κατά κύριο λόγο στην «εθνική οδό».
Στον δρόμο δηλαδή ταχείας κυκλοφορίας.
Το σε τι ποσοστό φταίει ο κρητικός οδηγός και σε τι ο δρόμος,μπορεί ο οποιοσδήποτε που διαθέτει την κοινή λογική να το διαπιστώσει ρίχνοντας απλά μια ματιά στις εισόδους και εξόδους του ΒΟΑΚ στο Ηράκλειο.
Και λέμε στο Ηράκλειο γιατί εκεί είναι και το καλύτερο κομμάτι του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Ρίχνοντας λοιπόν μια ματιά,βλέπουμε ότι οι τύποι εισόδου είναι δύο:

1.Μερικές γραμμές στην άσφαλτο

Το κομμάτι της Εθνικής έχει τρεις λωρίδες,που λίγο πριν τον κόμβο εισόδου-εξόδου κόβει και γίνονται δύο.
Μια χαρά θα έλεγε κανείς.
Η δεξιά λωρίδα γίνεται αρχικά έξοδος για όσους θέλουν να βγουν και μετά είσοδος για τα αυτοκίνητα που μπαίνουν στον ΒΟΑΚ.
Μια λεπτομέρεια μόνο:
Το κομμάτι ανάμεσα στην είσοδο και την έξοδο το χωρίζουν απλά μερικές γραμμές ζωγραφισμένες στην άσφαλτο!Ούτε μπάρες,ούτε τσιμέντο,ούτε τίποτα άλλο που να εμποδίσει εκείνον που θα κάνει το λάθος και αντί να στρίψει δεξιά και να βγει,να συνεχίσει ίσια (το έχω δει με τα μάτια μου) και να πάρει μαζί του στον άλλο Κόσμο τον άτυχο που θα μπαίνει εκείνη την στιγμή στην Εθνική (βλ.Φωτογραφίες).
Μιλάμε για εγκληματική σχεδίαση.Δε θα την βρείτε πουθενά και σε κανένα μοντέρνο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.
Αντίθετα ο κόμβος της Βιομηχανικής Περιοχής είναι έτσι,όπως και ο κόμβος στο Αεροδρομίου αλλά και στο Γιόφυρο.

2.Οι δυόμιση λωρίδες κυκλοφορίας

O δεύτερος τύπος εισόδου-εξόδου είναι με τις…δυόμιση λωρίδες.
Μπαίνει  κάποιος στον ΒΟΑΚ από τον κόμβο του Μπεντεβή (το ίδιο και από το Αεροδρόμιο) και βρίσκεται στη δεξιά λωρίδα, η οποία όμως…χάνεται σε λίγα μέτρα γιατί οι τρεις λωρίδες γίνονται δύο (θα το έχετε προσέξει μάλλον).
Και πού είναι το πρόβλημα;
Το πρόβλημα είναι ότι εσύ μπαίνεις σε έναν δρόμο με ταχύτητα πχ 50 χλμ/ω και πρέπει μέσα σε λίγα μέτρα να έχεις αναπτύξει την ταχύτητα των αυτοκινήτων που βρίσκονται ήδη στον δρόμο
-μην το ξεχνάμε- ταχείας κυκλοφορίας.

Και ο…σωστός κόμβος

Έξοδος ΒΟΑΚ στα Λινοπεράματα.
Παίρνεις τη δεξιά λωρίδα και υποχρεωτικά πρέπει να στρίψεις .Δε σου δίνεται άλλη επιλογή.Ευτυχώς για σένα και τους άλλους.

«Φταις εσύ»

Για κάποιους βέβαια όλα αυτά είναι «λεπτομέρειες».
«Αν ο οδηγός δεν έκανε το λάθος…»
«Αν δεν έτρεχε…»
Αυτά τα «επιχειρήματα» δεν ακούτε συνέχεια;
Προφανώς και αν δεν πήγαινε κανείς με το αυτοκίνητο αλλά με τα πόδια,δε θα είχαμε τροχαία.
Αλλά αυτή δεν είναι λογική.
Τα έργα φτιάχνονται έτσι ώστε ακόμη και ο λιγότερο έξυπνος συμπολίτης μας ή ο πιο απρόσεκτος ή ο πιο αφηρημένος,να μην μπορεί να κάνει το μοιραίο λάθος.
Οπότε εκείνοι που ευθύνονται για το ότι ακόμη και σήμερα η Κρήτη,που δεν είναι απλά ένα νησί αλλά μια ολόκληρη περιφέρεια της Ελλάδας,έχει αυτούς τους δρόμους,που έχει,τουλάχιστον ας σωπάσουν και ας μη μας κουνούν το δάχτυλο.